Konference „Minimální mzda“

, 14 března 2017, 9:34

Za účasti asi dvou set majitelů dopravních firem proběhla ve středu v brněnském Bobycentru konference k nejpalčivějšímu celoevropskému problému silniční dopravy: minimální mzdě a dalším ochranářským opatřením štěpícím EU.

Generální tajemník Sdružení ČESMAD BOHEMIA Vojtěch Hromíř pořádání konference zdůvodnil: „Problém minimální mzdy a dalších ochranářských opatření typu zákazu týdenních odpočinků ve vozidle se vyhrocuje. Další a další západoevropské země pod záminkou boje proti sociálnímu dumpingu přijímají ochranářská opatření rušící de facto volný trh v silniční dopravě. Navíc je v současné době v Evropské unii projednávána směrnice o vysílání pracovníků a silniční balíček. Tyto dokumenty mohou celý problém vyřešit, nebo naopak eskalovat.“

Revizi směrnice EU o vysílání pracovníků č. 96/71/ES a jejích důsledků pro volný pohyb služeb se ve svém vystoupení věnovala poslankyně Evropského parlamentu za ANO Martina Dlabajová, v této souvislosti prohlásila: „Sektor mezinárodní dopravy je specifický svojí vysokou mobilitou. Řidiči zcela běžně během jedné cesty projedou hned několika zeměmi a nedovedu si představit, jak by měla vypadat pracovní smlouva takového řidiče, která by vyměřovala hned několik rozdílných mezd zároveň. Proto také navrhuji vyjmutí silniční dopravy z působnosti směrnice o vysílání pracovníků.“ Ve svém vystoupení poukázala na to, kde je hranice mezi sociálním dumpingem a ochranářstvím vlastního trhu: „Nechci pošlapávat práva našich pracovníků. Souhlasím se sociální ochranou a dodržováním standardů, které jsou dle mého nyní nastaveny dobře. Odmítám ale, aby EU zasahovala do sociální a mzdové politiky, kterou mají ve své pravomoci členské země. Tím spíše, aby vědomě omezovala volný pohyb služeb.“

Zástupce generálního delegáta IRU při Evropské unii Jan Němec zmínil nejednotnost názorů na změnu poměrů na evropském dopravním trhu mezi jednotlivými asociacemi sdruženými v IRU. Pozice Ministerstva dopravy k uplatňování směrnice o vysílání a k Silničnímu balíčku a aktivity české státní správy okomentoval náměstek ministra dopravy České republiky Ladislav Němec.

Pozici českých dopravců shrnul prezident Sdružení ing. Vladimír Starosta: „Situace dospěla do stavu, kdy není možné stoprocentní vítězství jedné strany. My trváme na tom, že uplatňování směrnice o vysílání pracovníků není vhodné pro silniční dopravu, neboť nepočítá s vysokou mobilitou pracovníků a její uplatňování vykazuje ničivou administrativní zátěž pro silniční dopravce. Na druhou stranu chápeme, že je třeba řešit problém nomádských řidičů, pracujících někdy celé měsíce na území cizího státu bez návratu do domovské země.“

Související články

Rozšíření mýta musí být podle vládního prohlášení
Rozšíření mýta musí být podle vládního prohlášení

Ministerstvo dopravy předkládá vládě informaci o rozšíření mýtných úseků od roku 2020. Materiál se bohužel snaží vyhovět zadání sestavenému koaličními experty, kteří se ovšem obešli bez jakékoliv analýzy a dospěli k názoru, že těch nových kilometrů silnic I. nebo II. třídy má být alespoň 850.

Otevřený dopis ČESMAD BOHEMIA premiéru Sobotkovi
Otevřený dopis ČESMAD BOHEMIA premiéru Sobotkovi

Sdružení ČESMAD BOHEMIA zaslalo premiéru Bohuslavu Sobotkovi otevřený dopis týkající se rozšíření zpoplatnění silnic. Přinášíme Vám celé znění dopisu.

ČESMAD BOHEMIA: Mýto s pokutou
ČESMAD BOHEMIA: Mýto s pokutou

Ministerstvo dopravy dnes dostalo od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) za prodloužení smlouvy s Kapschem na mýto bez otevřeného tendru pokutu jeden milion korun.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!