Ministerstvo dopravy předkládá vládě informaci o rozšíření mýtných úseků od roku 2020. Materiál se bohužel snaží vyhovět zadání sestavenému koaličními experty, kteří se ovšem obešli bez jakékoliv analýzy a dospěli k názoru, že těch nových kilometrů silnic I. nebo II. třídy má být alespoň 850.
V posudku projektového manažera – společnosti Deloitte, o nějž se návrh pro vládu opírá, je jednoznačně napsáno, že „Projektový manažer považuje za optimální návrh ve variantě 2, v rozsahu 474,1 km s ohledem na dosažené parametry multikriteriálního hodnocení“. Přesto je ministerstvem zvoleno rozšíření podle jiné varianty v rozsahu 900,3 km, jen proto, aby byli koaliční experti spokojeni, resp. aby zřejmě byli spokojeni možní dodavatelé mýtného systému. Pokud vláda přijme návrh ministerstva v rozsahu 900,3 km, poruší své vlastní vládní prohlášení z února 2014, kde se píše „Vláda zavede mýta pro silniční vozidla jen tam, kde je předpoklad zajištění výnosu na základě důkladné analýzy.” Tato analýza dala jasnou odpověď, že se mýto má rozšířit pouze o 474,1 km, kde to dává ekonomický smysl.
Generální tajemník Sdružení ČESMAD BOHEMIA Vojtěch Hromíř říká: „Rozhodnutí o rozšíření zpoplatnění o 900,3 km jde na ruku netransparentnímu zadání koaličních expertů, ačkoliv provedená analýza doporučuje rozšíření pouze o 474,1 km. Vše budou muset zaplatit dopravci a jejich zákazníci v regionech, kam silnice I. třídy vedou. Jde o další a zbytečnou daň pro regionální výrobce a obchodníky. Žádáme vládu, aby rozhodla podle svého vlastního vládního prohlášení a zvolila vyhodnocenou optimální variantu rozšíření o 474,1 km.“
Komentáře