Sada PMI Auto-tuning Retrofit Package s pořadovým číslem 100 prodána

29 ledna 2015, 18:25

Divize servisu a služeb MAN PrimeServ patřící do společnosti MAN Diesel & Turbo ohlásila prodej sté sady vlastního originálního systému PMI (Pressure Measuring Instrument) Auto-tuning Retrofit Package.

Systémem bude osazena kontejnerová obchodní loď MSC Filippa, vyrobená v roce 2011 s kapacitou 13.400 TEU (objem kontejnerové přepravy se udává v jednotkách TEU, přičemž 1 TEU je ekvivalentem jednoho dvacetistopého kontejneru), patřící do flotily německé společnosti Peter Döhle Group.

Hagen Koslowski, technický ředitel společnosti Peter Döhle Schiffahrts-KG říká: „Hlavním důvodem pro objednání systému PMI Auto-tuning byla pro nás možná úspora paliva a tím též možnost zvýšení efektivity naší lodní dopravy, která se projeví větší atraktivitou na trhu charterových přeprav. Obecně je třeba říci, že snížení emisí C02 a naše míra zodpovědnosti k životnímu prostředí v kombinaci s vysokou mírou důvěry, kterou máme ve výrobky a služby značky MAN, rovněž hrály při výběru potřebného řešení významnou roli.“

Předcházející zkušenosti
Společnost Peter Döhle Group má již předcházející zkušenosti se systémem PMI Auto-tuning. Původními systémy PMI Auto-tuning má již osazeny kontejnerové lodě třídy 6800 TEU: MV „Pangal“, „MV „Puelche“ a MV „Petrohue“, které jsou poháněny nízko otáčkovými vznětovými motory MAN B&W 10K98MEC-7. K této skutečnosti Hagen Koslowski dodává: „Na všech našich lodích systém pracuje bezproblémově. Nastavení spalovacího tlaku je možno sledovat v počítačovém zobrazení, které informuje o jeho optimálních hodnotách.“
Koslowski rovněž nedá dopustit na „vynikající schopnosti“ inženýrů MAN PrimeServ, kteří provedli instalaci, přednastavení a oživení systémů PMI Auto-tuning na palubách výše uvedených lodí. K tomu dodává: „S instalovanými systémy PMI pozorujeme snížení spotřeby SFOC (Specific Fuel Oil Consumption) u motorů, které jsou vybaveny monitorovacím systémem Bluetraker®. V dlouhém horizontu jsou naše očekávání dále vylepšována.

Autotuning
Systém PMI Autotuning měří tlak ve spalovacích komůrkách válců motoru pomocí online senzorů. Signály jsou převáděny v reálném čase a využívány k automatickému nastavení válců za účelem optimalizace výkonu motoru. Nový systém nahrazuje starší verze PMI Offline a Online.

Christian Ludwig – vedoucí organizační jednotky Retrofit & Upgrade ve společnosti MAN Diesel & Turbo říká: „První systém PMI Autotuning jsme představili v roce 2010 jako výsledek nových možností elektronicky řízených motorů MAN Diesel & Turbo řady ME, které byly představeny zákaznické veřejnosti v roce 2005. Vysoká čísla prodejů našeho PMI systému jasně ukazují jakým způsobem jej trh přijal. Také proto jsme učinili rozhodnutí, že systémy PMI se nadále stanou standardním vybavením nově stavěných motorů.“ Zároveň je zřejmé, že celá řada majitelů nově postavených motorů se standardním vybavením PMI systémy požaduje, na základě velmi dobrých zkušeností, montáž systémů i na starší motory v lodích, které již mají ve své flotile v provozu.

Ludwig rovněž dodává, že další vývoj motorů vede k systémům PMI VIT pro motory řady MC, které společnost MAN Diesel & Turbo představila v prototypu v roce 2013, a které využívají PMI data k nastavení systému VIT (Variable Injection Timing) aby bylo dosaženo optimálního spalovacího tlaku. Ludwig říká: „S pomocí systémů PMI VIT dosahujeme u mechanicky řízených motorů řady MC velmi podobné technické a výkonnostní parametry jako se systémem PMI Autotuning u elektronicky řízených motorů.“

Systém PMI Autotuning nabízí následující výhody:
   – potvrzené snížení spotřeby paliva (SFOC) 1g/kW až 3 g/kW
   – potvrzené zvýšení bezpečnosti provozu motoru eliminací špiček spalovacího tlaku
   – možnost zlepšení spalování s nižšími rizikovými faktory při současném snížení náročnosti údržby motoru
   – sledování datového toku informací o spalovacím tlaku v motoru v reálném čase vedoucí ke snížení náročnosti údržby motoru

O společnosti Peter Döhle Schiffahrts-KG
Peter Döhle Group je jedním z hlavních celosvětových poskytovatelů služeb lodní přepravy s hlavním předmětem podnikání v prodeji a pronájmu lodí. Společnost byla založena v roce 1956 v Hamburku. V současnosti provozuje flotilu 500 kontejnerových obchodních lodí, víceúčelových lodí a lodí určených k přepravě sypkých materiálů a zboží. Společnost rovněž vlastní zhruba 100 a spoluvlastní stejný počet kontejnerových lodí s kapacitou od 600 TEU do 13.000 TEU.

Tisková zpráva MAN Truck & Bus Czech Republic

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!