MAN Truck & Bus uvádí na trh novou generaci hospodárnosti v dálkové přepravě díky pohonnému systému D30 PowerLion v modelu MAN TGX.
V rámci rozsáhlé testovací kampaně, které se zúčastnili odborníci z předních evropských dopravních magazínů, nové nákladní vozy MAN PowerLion urazily celkem 33 500 kilometrů, což odpovídá téměř celému obvodu rovníku.
MAN TGX s novým motorem D30
V nezávislém testu spotřeby paliva MAN TGX, vybavený zcela novým motorem D30, optimalizovanou převodovkou MAN TipMatic a vylepšenou aerodynamikou, vykázal průměrnou úsporu paliva na úrovni přibližně 5 % ve srovnání s předchozí verzí s motorem D26. Ve srovnání s konkurenty testovanými na identických trasách měly modely MAN TGX s výkonem 520 a 560 koní dosáhnout výhody v oblasti účinnosti až 3,5 litru na 100 kilometrů.
Srdcem nového pohonného systému PowerLion je nový motor MAN D30. Vyvinutý díky společným znalostem a zkušenostem skupiny TRATON, šestiválcový řadový motor o objemu 13 litrů dosahuje účinnosti přesahující 50 %. Díky výkonu v rozmezí 380 až 560 k (točivý moment 2.100 až 2.800 Nm) si MAN D30 poradí s jakýmkoli přepravním úkolem.
Komentáře