Scania vítězem dalšího nezávislého testu

, 21 ledna 2015, 16:33

European Truck Challenge (ETC), jinými slovy test těžkých nákladních vozidel od evropských výrobců, je jednou z nejprestižnějších a nejvlivnějších zkoušek organizovaných médii. Špičkové tahače od společností DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz a Scania se letos seřadily na startu s naprosto shodnými návěsy. Když klání skončilo, společnost Scania byla opět označena za mistra spotřeby paliva – díky nejnižší spotřebě nafty a zároveň nejvyšší dosažené průměrné rychlosti.

Zkoušku ETC organizují dvě německá vydavatelství a její výsledky bývají zveřejněny v 16 evropských médiích věnovaných nákladním vozům a nákladní dopravě. Zkouška ETC se rok co rok koná posledních pět let.

Letos se do soutěže přihlásily níže uvedené tahače:
    DAF XF 440 SpaceCab MX 11 (440 k, 2 100 Nm)
    Iveco Stralis 420 Hi-Way Cursor (420 k, 1 900 Nm)
    MAN TGX 18.400 XLX D 26 (400 k, 1 900/2 100 Nm)
    MB Actros 1843 Streamspace 2.5 (428 k, 2 100 Nm)
    Scania G 410 Highline DC 13 (410 k, 2 150 Nm)

Cílem zkoušky ETC je poskytnout spolehlivé informace a rady zájemcům o koupi nákladních vozidel dříve, než do nového vozu vloží své investice. Test se zaměřuje především na provozní náklady, spotřebu paliva a náklady spojené s opravou a údržbou vozidel. Jelikož pro přepravce je rozhodujícím faktorem spotřeba paliva, důraz se vždy klade na náklady na pohonné hmoty a průměrnou rychlost.

V pozdější fázi zkoušky ETC mělo každé vozidlo za úkol udržovat určitý rychlostní poměr. Testovaná Scania byla tedy nucena spolehnout se v rámci automatizovaného systému řazení převodových stupňů Scania Opticruise spíše na "standardní režim" (Standard Mode) než na "úsporný režim (Economy Mode), který je lépe optimalizován na úsporu paliva. Bez ohledu na to tahač Scania G 410 prokázal své schopnosti a dosáhl ze všech účastníků nejlepší výsledek. Tahač G 410 spotřeboval jen 29,4 litru nafty na 100 km, zatímco Mercedes-Benz na druhém místě dosáhl spotřebu 29,9 l/100 km. Vynikající výkon podala značka Scania i v oblasti průměrné rychlosti: výsledkem bylo 71,5 km/h pro tahač Scania versus 70,8 km/h pro konkurenční Mercedes-Benz.

"Je to další důkaz toho, jaká úspěšná je společnost Scania se svými motory Euro 6," říká Christopher Podgorski, viceprezident divize nákladních vozů Scania. "V roce 2014 vyšla společnost Scania vítězně téměř ze všech prestižních specializovaných mediálních duelů, což u evropských přepravních společností určitě nezůstalo bez povšimnutí. Spolu s historicky nejlepšími výsledky v oblasti spolehlivosti dosáhla Scania v roce 2014 výrazný nárůst podílu na trhu a jsem přesvědčen, že s tímto nastoleným trendem vstupujeme i do roku 2015."

Výsledky zkoušky ETC budou zveřejněny v následujících médiích: DVZ Deutsche Logistik-Zeitung (Německo), KFZ-Anzeiger (Německo), Trailer-Journal (Německo), Frankfurter Allgemeine Zeitung (Německo), Nieuwsblad Transport (Nizozemsko), Svensk Åkeritidning (Švédsko), Fleet Transport (Irsko), Danske Vognmaend DTL (Dánsko), Truck auto.pl (Polsko), Dopravní noviny (Česká republika), Bulgarsko Transporten Věstník (Bulharsko), kamiony (Bulharsko), Tranzit (Rumunsko), Traktuell (Rakousko ), Mobilität (Švýcarsko) a Devir SAAT (Turecko).

Tisková zpráva Scania Czech Republic s.r.o.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!