Bilanční zpráva společnosti Scania za leden – červen 2014

, 29 července 2014, 13:05

Přehled hospodaření společnosti Scania s komentářem Martina Lundstedta, prezidenta a generálního ředitele společnosti Scania.

"Zisk společnosti Scania za první pololetí 2014 činil SEK 4,276 m. Vyšší objem služeb byl kompenzován slabším tržním mixem a negativními vlivy měnových kurzů. Celkový počet objednávek na nákladní vozidla byl v průběhu druhého čtvrtletí na vysoké úrovni. Ve srovnání s prvním čtvrtletím roku 2014 se počet objednávek v Evropě zvýšil. Mírně se zlepšila ekonomická situace a poptávku rovněž podporuje potřeba obnovy vozových parků. Scania posílila svou pozici na evropském trhu jak prostřednictvím zvýšení podílu na trhu, tak díky vedoucímu postavení v nabídce Euro 6, což potvrzují nezávislé testy odborných periodik. Objednávky v Latinské Americe byly srovnatelné s předchozím čtvrtletím. V Asii se objednávky vztahující se k Blízkému východu prudce zlepšily. Poptávka v Rusku byla negativně ovlivněna turbulentní situací v regionu. Na poli autobusů a autokarů získala Scania strategické objednávky řešení BRT (pozn. Bus Rapid Transit, komplexní systém městské autobusové dopravy) v Africe a Latinské Americe.

O bjednávky lodních a průmyslových motorů rostly, přičemž vedla zejména Evropa a Asie. Scania rovněž zahájila spolupráci na dodávkách motorů pro Atlas Copco. Scania pokračuje v dlouhodobém úsilí o zvýšení podílu na trhu v oblasti služeb a právě zde se příjmy
v prvním pololetí 2014 zvýšily o 5 procent. Finanční služby vykázaly výborné výsledky, platební schopnost zákazníků je na dobré úrovni. Během druhého čtvrtletí Scania uvítala jasnou a dlouhodobou vlastnickou strukturu, když byla akceptována nabídka Volkswagenu.

Společné projekty s MANem a Volkswagenem mohou být nyní intenzivnější a budou základem plánovaného růstu do roku 2020. Úroveň vývoje a výzkumu je stále na velmi vysoké úrovni a navíc Scania nadále investuje do rozšířené výrobních a servisních kapacit."

Tisková zpráva Scania Czech Republic s.r.o.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!