Švédská dopravní společnost Keolis Sverige AB rozšiřuje svoji flotilu o 181 městských autobusů MAN Lion´s City, z čehož bude 52 autobusů hybridních. Kontrakt představuje doposud největší dodávku hybridních autobusů MAN pro jednoho zákazníka.
Zakázka dále obsahuje objednávku na 127 kloubových autobusů MAN Lion´s City s pohonem na CNG či diesel a dále na dva autobusy MAN Lion´s City M. Všechna vozidla vyhovují aktuálně nejpřísnější emisní normě Euro 6. Keolis nasadí autobusy MAN Lion´s City do hromadné dopravy ve Stockholmu a v přilehlém okolí.
Vozidla budou expedována počínaje červnem 2014 švédským importérem Svenska Neoplan AB, který zabezpečí rovněž údržbu a servis. Rozhodujícím kritériem pro udělení zakázky byla vysoká kvalita autobusů MAN a dále přesvědčivé servisní služby. Kromě rozsáhlých garancí je zajištěna rovněž vysoká disponibilita náhradních dílů. Svenska Neoplan AB poskytne také podporu v technických otázkách a vyškolí personál společnosti Keolis v zacházení s autobusy. Kromě toho profituje dopravní společnost Keolis i z atraktivních podmínek financování.
„Vozidla MAN vyhovují jak našim vysokým standardům, tak i požadavkům zdejšího dopravního úřadu Storstockholms Lokaltrafik. Věřím, že v budoucnu bude naše autobusy využívat ještě více cestujících“, řekl Magnus Åkerhielm, CEO ve společnosti Keolis Sverige AB.
Efektivní autobusy MAN se vyznačují nízkou spotřebou pohonných hmot a nízkými emisemi. Hybridní autobus MAN Lion´s City Hybrid dokáže uspořit až 30% nafty a CO2. Další jeho předností je snížení hlučnosti: při opouštění zastávky se autobus rozjíždí na plně elektrický pohon a dieselový motor se připojí teprve po ujetí několika stovek metrů.
V případě kloubových autobusů MAN Lion´s City CNG se může Keolis spolehnout na desítky let dlouhou zkušenost koncernu MAN s CNG autobusy. S pomocí upraveného bioplynu mohou být vozidla provozována neutrálně z hlediska CO2. Díky velmi jemnému spalování paliva jsou CNG autobusy při jízdě mimořádně tiché.
Keolis ve Stockholmu provozuje celosvětově největší flotilu autobusů s pohonem na bioplyn a i nadále se orientuje na obnovitelné zdroje. V závislosti na druhu motoru budou nové autobusy jezdit na bionaftu či na bioplyn. MAN mohl tuto společnost optimálně podpořit v její udržitelné městské hromadné dopravě již v roce 2013 vybudováním nového servisního střediska pro autobusy na bioplyn v Göteborgu.
Komentáře