Až poslední závod letošní sezony určil konečné pořadí v klasifikaci jednotlivců ETRC. Piloti s tahači MAN získali individuální titul Mistra Evropy, druhé, třetí a také čtvrté místo. V soutěži týmů triumfovali rovněž a přidali ještě druhé místo.
Piloti s tahači MAN doslova a do písmene zcela ovládli dění v závodech ETRC. Prakticky od poloviny sezony bylo více méně jisté, že titul v obou klasifikacích není schopný získat nikdo jiný. Největší ambice v boji o titul Mistra Evropy prokazovali, tak jako v minulých letech, opět Španěl Antonio Albacete a Němec Jochen Hahn.
Španělský jezdec byl rozhodnut získat první místo zpět, které mu patřilo naposledy v roce 2010, kdy jej o něj poprvé připravil právě Jochen Hahn. Německý závodník byl však poháněn touhou získat čistý hattrick, tedy triumfovat ve třech letech jdoucích bezprostředně po sobě.
Tři závodní víkendy před koncem letošní sezony měl Španěl sedmibodový náskok, který v belgickém Zolderu rozšířil na celých dvacet jedna bodů. Jenže ve španělské Jaramě mu Němec Jochen Hahn hned deset bodů ubral. I tak do místa finále letošní sezony, Le Mans, přijel Albacete s jedenácti bodovým náskokem.
Poslední kolo letošního Mistrovství Evropy proběhlo ve velmi studeném a deštivém počasí, ale před více než padesáti tisíci diváky, kteří viděli pravděpodobně nejnapínavější závěr sezony v historii závodů tahačů na okruzích FIA. Ve hře byly body ze čtyř samostatně hodnocených závodů. Sobotní klání o ničem nerozhodlo, protože prvních dvacet bodů získal Jochen Hahn, patnáct si za druhé místo připsal Norbert Kiss, který se tak posunul na čtvrté místo průběžné klasifikace a Albacete bodoval pouze dvanácti body za třetí místo. Španělův náskok se tak smrskl na pouhé tři body. Hedikepový závod přinesl Albacetemu v souboji s Hahnem pouhý bod k dobru, když skončil šestý právě před německým rivalem.
Následující ráno bylo velmi chladno, ale trať byla suchá. Kvalifikace vyzněla pro Hahna, který, aby rozhodl o titulu, by musel získat o deset bodů víc než jeho protivník. Jenže karta se mohla obrátit též na druhou stranu. Oněch deset bodů navíc by zajistilo titul i Albacetemu.
Jochen Hahn však bojoval jako lev a dokázal předjet Maďara Kisse a získat vítězství. Ovšem Antonio Albacete skončil závod jako čtvrtý – tedy Jochen Hahn sice vedl o šest bodů, ale nic jistého ještě neměl.
Poslední závod sezony – nedělní hendikep – rozhodující střetnutí. Objev letošní sezony, mladičký Maďar Benedek Major (MAN), převzal vedení závodu, v patách mu byl Markus Bösiger. Dvojice záhy získala až čtyřsekundový náskok na celý balík soupeřů vedený Antoniem Albacetem. Aby dokázal Španěl strnout boj o titul na svoji stranu musel by dokončit poslední závod sezony o šest příček lépe než německý rival – při stejném počtu bodů by potom triumfoval on protože by měl více vítězství.
Pronásledovatelé se postupně dostali až za záda vedoucí dvojice, ale na změnu pořadí na stupních vítězů to nestačilo. Roockie sezony Benedek Major získal letos již čtvrté vítězství, druhý skončil Bösiger a třetí Antonio Albacete, který ovšem ze svého dvacátého třetího letošního umístění na stupních vítězů nebyl právě nadšený. Na druhé straně tým Jochena Hahna nadšeně oslavoval čtvrté místo, které znamenalo zisk třetího mistrovského titulu v řadě!
Na první příčku konečného hodnocení šampionátu v individuální kategorii se Jochen Hahn probojoval opravdu za minutu dvanáct a vyhrál seriál ME se 417 body. Na druhém místě nakonec zůstal Antonio Albacete (412 bodů), třetí Markus Oestreich nasbíral 316 bodů a čtvrtý Maďar Norbert Kiss 301 bodů. Všichni si vyjeli svá umístění na tahačích MAN.
Pro mnichovskou značku to byla opět skvostná sezona: zlato, stříbro, bronz a čtvrté místo. Z první desítky individuálního hodnocení přivedlo do cíle sezony sedm jezdců tahače MAN. V tzv. Poháru konstruktéru patří týmům s tahači MAN první a druhé místo s výrazným bodovým odstupem od třetích v pořadí.
Konečné pořadí ME tahačů na okruzích FIA 2013
1. Jochen Hahn (D) 417
2. Antonio Albacete (E) 412
3. Markus Oestreich (D) 316
4. Norbert Kiss (H) 301
5. David Vršecký (CZ) 294
6. Adam Lacko (CZ) 227
7. Markus Bösiger (CH) 201
8. Mika Makinen (SF) 155
9. Rene Reinert (D) 108
10. Benedek Major (H) 91
Komentáře