MAN ProfiDrive školí řidiče klubových autobusů v bezpečném zacházení se svými vozidly.
V probíhající sezóně fotbalové bundesligy cestuje 13 klubů v týmových autobusech MAN či NEOPLAN. Kluby při tom autobusem za rok najezdí až 60.000 kilometrů. Zátěž řidičů je mimořádná: napjatý časový plán, dopravní situace, měnící se stav vozovky či stísněné příjezdy a odjezdy u stadionů – to vše si vyžaduje jejich plnou koncentraci. Aby svůj drahocenný náklad dovezli bezpečně do cíle, mohou se řidiči autobusů spolehnout nejenom na nejmodernější bezpečnostní systémy, ale k tomu dostanou od MAN ProfiDrive školení o bezpečném zacházení s vozidly.
Řidiči autobusů klubů FC Bayern Mnichov, Borussia Dortmund, VfL Wolfsburg, Hannover 96, Werder Bremen a TSG 1899 Hoffenheim se sjeli dohromady do severobavorského střediska bezpečné jízdy ADAC v Schlüsselfeldu, aby zde absolvovali trénink bezpečné jízdy MAN ProfiDrive. Během teoretické části je odborníci MAN informovali o jízdně fyzikálních vlastnostech vozidel a objasnili jim dynamiku jízdy. K tomu byli účastníci vyškoleni v zacházení s různými jízdními asistenčními systémy. Návazně všichni mohli získané znalosti otestovat okamžitě v praxi: na zkušební trati ADAC se řidiči učili ovládat autobus i v kritických jízdních situacích: vodotrysky, pneumatické překážky a nečekaně se objevující zdroje nebezpečí si vyžadují rychlé reakce a správné ovládání vozidla.
„Důkladně znát své vozidlo a správně s ním zacházet v kritických situacích pomáhá zabránit dopravním nehodám. Přesně tyhle dovednosti vyučujeme na našich seminářích. Kluby se tak mohou spolehnout, že cestují nejen komfortně, ale i bezpečně“, vysvětluje Rolf Lechner, Head of International Training Bus u MAN ProfiDrive.
Vedle bezpečnosti se mezi nejdůležitější vlastnosti klubových autobusů počítá komfort. Luxusně vybavená vozidla plní každé přání a poskytují vedle pohodlných sedadel v kůži s nastavitelnými opěrkami nohou, palubní kuchyně či plochých obrazovek s DVD přehrávačem také další příjemné prvky výbavy jako je satelitní TV či W-LAN připojení.
Komentáře