Evropské turné nových nákladních vozidel rodiny MAN TG se zastavilo v Čestlicích u Prahy

, 25 června 2013, 9:03

Začátkem měsíce května vyrazily na turné třemi směry po evropském kontinentu tři konvoje nových nákladních vozidel MAN TG. Jedna z karavan putovala centrální a východní Evropou.

Flotila ROAD SHOW-DRIVING EXPERIENCE 2013 navštívila desítky měst Evropy a v průběhu sedmi týdnů se představila tisícovkám pozvaných diváků, řidičů, majitelů dopravních společností a zákazníků značky MAN. V České republice se jeden z konvojů zastavil 18. Května v areálu společnosti MAN Truck & Bus Czech Republic s.r.o. v Čestlicích u Prahy.

Statická i dynamická prezentace zcela nových vozidel MAN s motory emisní specifikace Euro VI přilákala stovky pozvaných účastníků, kteří mnohdy přišli se členy svých rodin. Nejen, že měli možnost vidět na vlastní oči nejmodernější techniku a technologii značky MAN, ale mohli též usednout za volant zvoleného vozidla, od malých rozvážkových typů modelových řad TGL a TGM až po silniční tahače a vlajkové lodi MAN TGX, a na vlastní zkušenost si projet připravený silniční okruh.

Navíc byla celá prezentace vedena v odborném duchu přednáškami o přínosech moderních a čistých vznětových motorů emisní specifikace Euro VI pro ochranu životního prostředí. Experti z oddělení mateřské společnosti MAN Truck & Bus AG a českého zastoupení MAN Truck & Bus Czech Republic s.r.o. byli k dispozici, aby podali zasvěcené informace nejen o technických parametrech a jízdních vlastnostech vozidel, ale též o poprodejních službách a servisním zázemí.

Karavanu 13 nákladních vozidel tvořil zajímavý výběr z každé modelové řady TGL, TGM, TGS a TGX. Pro zkušební jízdy bylo vyčleněno devět typů, většinou tahače návěsů s motory maximálních výkonu 440 k a 480 k. Zastoupené byly prakticky všechny rozměry kabin, přičemž se v České republice poprvé představila dvojkabina pro pracovní čety 6+1. Dva tahače přepravovaly návěsy upravené pro mobilní expozice: s motorem MAN Euro VI, se systémem dodatečné úpravy výfukových plynů, s velkými barevnými monitory a poutavě zpracovanými tematickými prezentacemi (klub řidičů MAN, telematika, nové motory, efektivní jízda a další).

Prezentace typu ROAD SHOW se staly v posledních letech velmi oblíbenou formou, jak efektivně představit nové produkty, navíc jsou účinným nástrojem přímé komunikace s pozvanými zákazníky. Také prezentační akce v Čestlicích u Prahy dopadla velmi dobře, i když počasí zrovna nastupujícímu letnímu období neodpovídalo. Jenže tvrdá práce silničních dopravců se po tom jak to vypadá na obloze neptá, a tak, kdo měl chuť mohl vyzkoušet i čtyři nákladní vozidla a to nejen díky dokonalé organizaci, ale též velmi pečlivé strategii registrace zájemců o „volant“ vozidel MAN. Otázky zákazníků se samozřejmě točily kolem toho co dopravce zajímá nejvíce – provozní náklady nových vozidel. Byly rozebírány dopady využití kombinace obou známých technologií čištění výfukových plynů EGR a SCR na vlastní hmotnost a užitečnou hmotnost jednotlivých typů vozidel. Zájem byl o spotřebu a efektivitu provozu. Jasným důkazem pro všechny zúčastněné řidiče za volanty vozidel MAN TG byly potom jejich přímé zážitky a konec konců též hodnoty zaznamenané počítačovým systémem vlastního vozidla. Vše jednoznačně potvrzovalo znovu a znovu oprávněnost hesla: Euro VI přichází, efektivita zůstává.

Konvoj číslo tři, který plnil program „východní větve“ turné vyrazil z Mnichova druhého května, V době své návštěvy v České republice měl za sebou prezentaci v Lotyšsku, Litvě, Estonsku a Polsku. Na počítačích vozidel za tu dobu přibylo něco kolem čtyř tisíc kilometrů a tým instruktorů MAN ProfiDrive, který absolvoval celé turné za volanty představovaných vozidel, byl bohatší o řadu zajímavých zážitků a střetnutí se zákazníky. Z České republiky zamířila karavana vozidel MAN TG na Slovensko, kde se předvedla pozvaným zákazníkům a příznivcům značky MAN na letišti v Piešťanech. Poté vyrazila do Budapešti a další etapou do Bukurešti (870 km). Poté přišla na řadu nejdelší etapy do velmi vzdálené Sofie. Cesta zpět vedla přes slovinskou Lublaň (1300 km) a odtud již jen posledních 450 km do mateřského Mnichova. Okruh dlouhý téměř 7000 km se pro karavanu uzavřel 8. června.

Tisková zpráva MAN Truck & Bus Czech Republic s.r.o.

Komentáře

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!