U příležitosti zahájení nové závodní sezóny 2013 byl v italském Misanu představen zcela nový design závodních tahačů týmu Renault Trucks-MKR Technology vytvořený Designovým ateliérem (HDD) společnosti Renault Trucks.
Renault Trucks chce tímto designem posílit svou přítomnost na závodních okruzích. Nový styl odpovídá výtvarnému pojetí nové modelové řady, která bude odhalena 11. června v Lyonu. Zahájení nové závodní sezóny se zúčastnil i generální ředitel společnosti Renault Trucks Bruno Blin a více než tisícovka pozvaných zákazníků. Pilot Adam Lacko zahájil novou závodní sezónu druhým místem.
V pátek 17. května zůstaly brány padoku týmu Renault Trucks-MKR Technology uzavřeny. Až večer po tiskové konferenci byly za přítomnosti generálního ředitele společnosti Renault Trucks Bruna Blina a majitele MKR Technology Maria Kresse odhaleny závodní tahače pro ročník 2013. Design vytvořený Designovým ateliérem (HDD) společnosti Renault Trucks byl přítomnými novináři jednomyslně přivítán a již další den byl vystaven obdivu publika. „Prostřednictvím tohoto nového designu jsme chtěli posílit vizuální přítomnost společnosti Renault Trucks a zejména pak příbuznost mezi těmito závodními tahači a vozidly naší nové modelové řady”, vysvětluje Hervé Bertrand, designový ředitel společnosti Renault Trucks, „nová modelová řada bude představena 11. června v Lyonu a je logické, že součástí designu našich budoucích vozidel bude i duch a vizuální jazyk závodních tahačů.” Design však není pro společnost Renault Trucks nikdy pouze otázkou stylu: „Máme zkušenosti z tříleté spolupráce se společností MKR Technology ”, pokračuje Hervé Bertrand, „ve světle diskusí vedených s našimi závodními piloty jsme se rozhodli některé díly nově navrhnout. Naším cílem bylo umožnit týmu snadnější a rychlejší výměnu prvků karoserie poškozených během závodů. Jedná se zejména o díly umístěné pod mřížkou chladiče nebo o boční kapotáž, které v průběhu závodu trpí především následkem nevyhnutelných agresivních kontaktů.”
Oba závodní piloti Adam Lacko i Markus Bösiger vynaložili na okruhu veškeré úsilí, nicméně tento víkend pro ně nebyl příliš úspěšný. Adamu Lackovi se však podařil krásný závěr víkendu, když poprvé v sezóně dosáhl na stupně vítězů a ve 4. závodu obsadil výborné druhé místo.
Společnost Renault Trucks a její italská pobočka přivítaly na okruhu během víkendu více než tisíc zákazníků. Tito návštěvníci mohli především spatřit nový závodní speciál vystavený hned vedle jeho staršího bratra v „silničním” provedení: modelu limitované série Renault Premium Truck Racing.
Společnost Renault Trucks Itálie rovněž využila závodu v Misanu k uspořádání finále akce Optifuel Challenge. Toto finále, pořádané na čtyřicetikilometrové trase v okolí závodního okruhu, bylo kláním šesti nejlepších italských řidičů za volantem ojetého vozidla zvláštní série Optifuel modelu Premium Route splňujícího normu EEV. Tři nejlepší vyhráli cestu do Lyonu v doprovodu manažerů svých firem na oficiální prezentaci nové modelové řady Renault Trucks, připravovanou na 11. června.
Společnost Renault Trucks se těší na setkání se svými fanoušky a zákazníky na dalším závodu, konaném 1. a 2. června tohoto roku v Navaře.
Kalendář ročníku 2013 Evropského poháru tahačů:
01. a 02. června, Navarra, Španělsko
15. a 16. června,Nogaro, Francie
06. a 07. července, Spielberg, Rakousko
13. a 14. července, Nürburgring, Německo
27. a 28. července, Smolensk, Rusko
31. srpna a 01. září, Most, Česká republika
21. a 22. září, Zolder, Belgie
05. a 06. října, Jarama, Španělsko
12. a 13. října, Le Mans, Francie
Komentáře