MAN: Efektivní motory Euro VI

, 5 března 2013, 7:34

Nastupující emisní normy Euro VI (platné pro všechna nová vozidla od roku 2014) si vynutila konstrukční opatření, která společnost MAN Truck  Bus zvládla s typickou elegancí.

V konstrukci vznětových motorů emisní specifikace Euro VI, určených pro celou nabídku vozidel MAN (TGL, TGM, TGS a TGX), výrobce s výhodou uplatnil vysoce efektivní kombinaci technologií EGR a SCR.

Hlavními konstrukčními podskupinami sofistikovaných moderních vznětových motorů jsou: vysokotlaký vstřikovací systém paliva Common Rail, chlazená a řízená recirkulace výfukových plynů, dvoustupňové přeplňování a následná úprava výfukových plynů prostřednictvím systému SCR s integrovaným oxidačním katalyzačním konvertorem a uzavřeným filtrem CRT (Continously Regenerating Trap). Elektronické snímače permanentně kontrolují absorpční kapacitu filtru sazí a jeho regeneraci.
Motory Euro VI pro stavební segment pokrývají výkonové spektrum od 162 kW/220 k až po 353 kW/480 k.

Legislativním opatřením, z důvodů dalšího podstatného snížení škodlivých emisí výfukových plynů ve smyslu normy Euro VI, přibyly na vozidlech MAN s motory této specifikace další komponenty. Celý systém další úpravy výfukových plynů prostřednictvím technologie SCRT (Selective Catalytic Reduction Technology) je umístěný kompaktně na pravé straně vozidla v tlumiči výfukových plynů za předním blatníkem. Tlumič však žádným způsobem neomezuje montáž případných nástaveb, horní hrana rámu vozidla tak zůstává rovná, bez jakýchkoliv výstupků, jako do posud.

Podvozky vozidel MAN pro stavební průmysl mají nadále velmi příznivou vlastní hmotnost. Hmotnost systému zajišťujícího plnění emisních norem Euro VI stoupla u vozidel TGL se čtyřválcovým motorem jen o 150 kg a o 200 kg u vozidel TGL a TGM se šestiválcovými motory. Komponenty čistící výfukové plyny ve vozidlech modelových řad TGS a TGX znamenají přírůstek pohotovostní hmotnosti jen o 200 kg.

Další informace na www.mantruckandbus.cz
 

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!