Iveco s konceptem Dual Energy na European Motor

, 30 ledna 2013, 10:05

Iveco představilo koncept Dual Energy na European Motor Show v Bruselu.

Iveco představilop svůj nejvyspělejší koncept alternativního pohonu spolu s několika modely z řady Daily na 91. ročníku European Motor Show v Bruselu, který se konal od 11. do 20. ledna 2013 na bruselském výstavišti Expo. 

Udržitelná mobilita byla ústředním tématem stánku Iveco. K vidění zde bylo pět modelů New Daily, včetně jednoho modelu na elektrický pohon a jednoho modelu poháněného zemním plynem. Další hlavní atrakcí stánku Iveco byl nový koncept Iveco Dual  Energy, který svůj mezinárodní debut absolvoval v září loňského roku v Hanoveru. Byl vystaven na podvozku lehkého hybridního dieselového vozu.

Konference, která se konala 10. ledna, byla věnována mezinárodnímu tisku a jejím cílem bylo nastínit aspekty udržitelné mobility vozidel Iveco.  Tato konference se zabývala faktem, že v dnešní době neexistuje jedno alternativní řešení, které by mohlo být využito pro všechny typy přepravy. Z tohoto důvodu se společnost neustále vydává různými směry s cílem jak neustále zvyšovat efektivnost dieselových motorů, tak i vyrábět vozidla využívající alternativní pohonné systémy na bázi zemního plynu, elektrického nebo hybridního pohonu, které budou vyhovovat nejrůznějším potřebám přepravy. Toto odhodlání vyvíjet alternativní pohonné zdroje je patrné i z faktu, že Iveco je evropským lídrem na poli vozidel poháněných zemním plynem. Společnost nabízí úplnou řadu vozů s pohonem CNG (Compressed Natural Gas – stlačený zemní plyn): od 3,5-tunového  Natural Power Daily až po 16-tunový Eurocargo a 40-tunový Stralis CNG. Celkem je dnes v soukromých vozových parcích v provozu na 12.000 CNG vozů Iveco, z toho je cca 5.000 vozů řady Daily, 2.000 středních a těžkých vozů a přibližně 5.000 autobusů.

Iveco Dual Energy: ideální řešení městské mobility
Iveco prodlužuje svůj zájem o výzkum a vývoj nových technologických řešení, která reagují na rostoucí požadavky na udržitelnou mobilitu. Koncept Iveco Dual Energy je výsledkem této pokračující inovace. Nabízí extrémně flexibilní technologii pro lehké užitkové vozy, která umožňuje přepínání na nejvhodnější pohon v závislosti na daném pracovním nasazení vozu.

Tento systém spočívá ve využití dvou různých typů pohonu. První využívá výhradně elektrickou energii, což zajišťuje nulové emise a nízkou hlučnost. Tento elektrický systém je určen pro využití v městských oblastech a v místech s malým dopravním ruchem, kde rychlostní limity nepřesahují 50 km/h.

Druhá hybridní (termoelektrická) varianta je vhodná pro dlouhé cesty a pro provoz v mimoměstských oblastech. Tento hybridní systém pomáhá dosáhnout energetické efektivnosti na mimoměstských silnicích. Tento typ pohonu snižuje až o 25% spotřebu a emise CO2 ve srovnání s dieselovými motory. Díky těmto dvěma alternativním pohonným systémům je toto vozidlo vhodné pro spravování tzv. „poslední míle“ v oblastech vyžadujících nulové emise a zároveň zajišťuje nejlepší výkony při nasazení v mimoměstských oblastech.

Iveco vypracovalo tento koncept díky otevřenému inovativnímu modelu spolupráce, ve kterém spoléhá na kooperaci s klíčovými partnery. Vystavované komponenty Iveco Dual Energy byly implementovány ve spolupráci s dalšími významnými mezinárodními společnostmi.

Vystavované vozy: řada Daily
Ve stánku Iveco bylo vystavováno pět modelů Iveco Daily, které zahrnují i verze s elektrickým a CNG pohonem. Ekologická a spolehlivá řada Daily, která je k vidění v Bruselu, předvádí všechny svoje charakteristické rysy coby řada lehkých vozidel, která jsou schopná vyhovět potřebám těch, kteří denně pracují v přepravě zboží i osob jak v centrech měst, tak v expresní mimoměstské přepravě.

Tyto charakteristické rysy zahrnují: podvozek s žebřinovým rámem, pohon na zadní kola, dieselový motor s přímým vstřikováním, verzi 4×4, mezistupňový chladič, CNG motory, až 17,2 m3 ložného prostoru a vnitřní výšku 210 cm, vstřikování paliva common rail, šesti stupňovou převodovku a celkovou nosnost 7 tun. Ve zkratce, toto jsou silné stránky vynikajícího hráče na trhu lehkých užitkových vozů.

Další vozy řady Daily prezentované ve stánku Iveco: 12-metrový Euro 5 35S15V Daily s funkcí Start&Stop, Euro 5 70C21, 12-metrový elektrický Daily, CNG poháněný 50C14G/P a 50C15 EEV.

Daily Natural Power
Řada Daily dále nabízí verzi Natural Power, která je vybavena motorem F1 CNG 136 hp od FPT Industrial s trojcestným katalyzátorem výfukových plynů. Motor využívá stechiometrický spalovací systém (s chemicky správným poměrem vzduch-palivo), který poskytuje vysokou spolehlivost a životnost a zajišťuje emise hluboko pod limity, které vyžaduje platná evropská regulace EEV.

Daily Electric
Také pokud se týká vozů s elektrickým pohonem, je řada Daily schopna zajistit vysokou úroveň spolehlivosti a přizpůsobit se nejběžnějším typům provozu v městských oblastech, jako je doprava „až do domu“ (door-to-door) a osobní městská přeprava. Vozidla s elektrickým pohonem mají nulové emise a jsou navrhována, vyráběna a prodávána výhradně společností Iveco, která dodává i jejich servis.

Funkce Start&Stop: až 10% snížení spotřeby paliva a emisí CO2
Vozy Daily umožňují řidičům zlepšovat a optimalizovat jejich jízdní styl díky novým technologiím, jako je např. funkce Start&Stop a systém GSI (Gear Shift Indicator – Indikátor převodového stupně).

Funkce Start&Stop je k dispozici volitelně spolu s novou 6-rychlostní převodovkou a 2,3-litrovým motorem. Tato funkce vypne motor při zastavení vozidla přepnutím na neutrál. Automaticky se restartuje, pokud je zařazen rychlostní stupeň, a tím umožňuje významnou úsporu energie při použití v městském prostředí.

Dále, systém GSI (Gear Shift Indicator-Indikátor převodového stupně), který je standardně nabízen ve spojení s 6-rychlostní převodovkou ukazuje převodový stupeň, který by měl být vybrán, aby byla zajištěna nízká spotřeba paliva a nižší emise CO2.

Kombinací výhod, které nabízí 2,3-litrový motor 146 Hp a Start&Stop, řada Daily může na smíšených trasách dosáhnout snížení spotřeby paliva a emisí CO2 až o 10 % ve srovnání s předchozím modelem. Toto snížení je ještě významnější v provozu v městských oblastech, kde přínos, který přináší funkce Start&Stop a systém GSF, je ještě větší.  

Komentáře

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!