JEC World 2016: Cena za inovaci pro Renault Trucks

16 března 2016, 17:17

Během JEC World 2016, globální akce, která představuje nejlepší inovace v oblasti kompozitních materiálů, získal Renault Trucks společně se svým partnerem společností Solvay ocenění v kategorii Automotive – konstrukční prvky. Ocenění za inovaci se týká vytvoření nosného modulu na přední části nákladního vozidla, který tvoří kompozitní termoplast s vyztuženými průběžnými skleněnými vlákny.

Vědci, inženýři a výrobci se setkali 8. – 10. března v Paříži na mezinárodní akci věnované kompozitním materiálům JEC World 2016. Renault Trucks společně se svým partnerem společností Solvay (Francie) a s podporou dodavatelů HBW Gubesch (Německo), SIKA (Švýcarsko) a Böllhoff (Francie), získali Cenu za inovaci v kategorii Automotive za výrobu konstrukčního prvku kabiny z kompozitního, termoplastového materiálu s vyztuženými skleněnými vlákny.

Kompozitní materiály jsou používány v mnoha odvětvích jako například v letectví. Jsou lehčí než ocel, ale přesto stejně odolné a umožňují snížit počet použitých částí. Výzkum Renault Trucks je zaměřen na možnost nahrazení ocelových komponentů kompozitními materiály vyrobených z termoplastické pryskyřice. “Jsme nadšeni ze zisku tohoto ocenění, které ukazuje, že jsme se vydali správným směrem,” řekl Marc Lejeune, ředitel výzkumu Renault Trucks. “V této studii nám použití kompozitních materiálů s vyztuženými skleněnými vlákny umožňuje snížit hmotnost modulu na přední části kabiny o 25% v porovnání se stejným ocelovým modulem. Získaná úspora se může potenciálně projevit na úspoře paliva a užitečném zatížení, ze kterých těží především naši zákazníci.”

Inženýři značky Renault Trucks se zaměřili na vývoj konstrukčních dílů přední části kabiny. “Tyto díly nesou značnou váhu a mnoho částí kabiny jako například palubní deska je k nim připojeno,” vysvětluje Marc Lejeune, “jsou tedy vystaveny značné námaze.” To je také důvodem, proč nad rámec výzkumu dílů samotného, inženýři pracují také na testech jeho odolnosti na zkušebních stolicích a při nárazových testech, které jsou nezbytné pro případnou sériovou výrobu.

Před námi je důkladné prověřování v dalších vývojových a výzkumných etapách než začneme uvažovat o jejich použití v sériové výrobě. Nicméně kompozitní materiály vyztužené skleněnými vlákny jsou logickým směrem našeho výzkumu díky úspoře hmotnosti, které nabízí,” uzavírá Marc Lejeune.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!