Vyšší užitné zatížení: Společnost Kögel představuje nový kontejnerový podvozek Port 40 Light

, 1 června 2015, 9:45

Typem Port 40 představuje společnost Kögel zcela nově vyvinutý kontejnerový podvozek, který je významně optimalizován z hlediska užitného zatížení i vlastní hmotnosti. Mezi přednosti tohoto kontejnerového podvozku patří kromě jeho tuhé, lehké konstrukce i jeho nízká vlastní hmotnost v základním provedení méně než 4.000 kilogramů, technická celková hmotnost 41.000 kilogramů a zatížení točnice tahače 14 .000 kilogramů. Podvozek je vhodný pro přepravu dvou kontejnerů o velikosti 20 stop nebo jednoho kontejneru v provedení Highcube o velikosti 40 stop.

Nový kontejnerový podvozek Kögel Port 40 Light patří se svými 3.990 kilogramy v základním provedení momentálně k nejlehčím na trhu. Technicky možné užitné zatížení přes 37.000 kilogramů tedy zaručuje maximální hospodárnost při intermodálním provozu. V případě potřeby lze hmotnost ještě dále snížit odlehčenými prvky individuální výbavy, jako jsou hliníkové ráfky, hliníkové podpěrné nohy a hliníkový vzduchojem pro brzdovou soustavu. Tato velmi nízká vlastní hmotnost v základním vybavení je výsledkem maximální konstrukční optimalizace podvozku. Při vývoji tohoto podvozku se konstruktéři společnosti Kögel-nespoléhali pouze na prověřenou lehkou konstrukci osvědčenou již u modelu Kögel Port 20 Tankplex, ale vsadili na novou koncepci svařované konstrukce příčných nosníků a získali tak další úsporu hmotnosti. Díky jednoduché a uživatelsky nenáročné obsluze i snadné údržbě je podvozek Port 40 Light stejně jako všechny modely této řady mimořádně hospodárný.

Optimalizovaná zadní partie pro nájezd k rampě
Kontejnerový podvozek Port 40 Light má pro jednodušší nakládku a vykládku kontejnerů na rampě přesazenou zadní partii o 70 milimetrů dovnitř, takže i ochrana proti podjetí je přemístěna směrem dovnitř. Toto uspořádání umožňuje ještě bližší nájezd k rampě a současně zmenšení volného prostoru mezi kontejnerem a rampou, přemostěný nájezdovým plechem. V následujících měsících bude tato optimalizovaná zadní partie postupně zavedena i u všech ostatních sériově vyráběných modelů řady Kögel Port.

Povrchová vrstva KTL: trvalá ochrana proti korozi
Stejně jako u všech vozidel Kögel je i u podvozku Port 40 Light celý jeho rám trvale chráněn proti korozi prostřednictvím technologie Nano-Ceramic a povrchové úpravy KTL s konečnou vrstvou laku odolného proti UV záření.

Nový podvozek Kögel Port 40 Light se již vyrábí a dodává. Pro pravidelnou údržbu včetně dodávek náhradních a opotřebených dílů a pro zákonem předepsané technické a bezpečnostní prohlídky lze v případě potřeby individuálně přiobjednávat programy komplexního servisního zajištění poskytovaného společností Kögel, jimiž jsou balíčky BasicService a ProService.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!