Bridgestone přivezl poprvé na evropskou pevninu největší pneumatiku na světě o rozměru 59/80 R 63. Nedávno bylo ve švédském Göteborgu vyloženo šest terénních pneumatik o průměru 4,02 metru.
Obrovské pneumatiky Bridgestone byly následně převezeny o 1500 km dál na sever do povrchového měděného dolu Aitik v Laponsku, kde budou namontovány na elektricky poháněné provedení důlního vozidla Caterpillar 795F, jedno z největších vozidel na světě, s celkovou hmotností 570 tun.
Terénní pneumatika Bridgestone VRPS® (V-Steel Rock Premium Service) má nosnost více než 100 tun a je navržena pro provoz v nejnáročnějších podmínkách. Bridgestone ji vyrábí ve svém japonském závodu Kitakyushu, který se specializuje na výrobu OTR (Off The Road) pneumatik.
„Přestože jsou pneumatiky rozměru 59/80 R 63 používány v povrchových dolech v Severní a Jižní Americe a Austrálii, je to nyní poprvé, co tyto pneumatiky Bridgestone nalézají uplatnění také v Evropě,“ říká Mats-Johan Adner, generální ředitel Bridgestone Sweden. „Jsme hrdí na to, že pneumatiky Bridgestone byly vybrány pro jedno z prvních a největších důlních vozidel s elektrickým pohonem.“
Speciální manipulace
S průměrem více než dvakrát přesahujícím výšku průměrného člověka, šířkou 1,47 metru a hmotností 5,75 tuny vyžadují tyto pneumatiky speciální manipulaci a logistiku. V Göteborgu pneumatiky vyložila šestice spolupracujících těžkotonážních vysokozdvižných vozíků o nosnosti 16 tun a přemístila je na obrovský dvojitý plošinový návěs za méně než tři hodiny.
„Pracovníci göteborského přístavu zvládli manipulaci se zásilkou velmi profesionálně,“ říká Erwin Lever, produktový manažer společnosti Bridgestone Sweden. „Neobvyklý konvoj přitahoval během své dlouhé cesty na sever obrovskou pozornost.“
Bridgestone zvyšuje výrobní kapacitu
Jako přední výrobce terénních pneumatik poskytuje společnost Bridgestone svým zákazníkům z oborů hornictví, stavebnictví a dopravní logistiky po celém světě kompletní škálu produktů a služeb. Bridgestone v současnosti rozšiřuje výrobní kapacitu svého nejmodernějšího závodu Kitakyushu na 130 tun za den. Cílem je do roku 2013 uspokojit rostoucí globální poptávku po velkých a extrémně velkých terénních radiálních pneumatikách.
Důl Aitik v severním Švédsku je jedním z největších měděných dolů v Evropě. Boliden, přední evropská společnost zabývající se těžbou kovů a provozovatel dolu Aitik, objednal ještě jednu sadu šesti pneumatik Bridgestone VRPS rozměru 59/80 R 63, jež bude dodána v září 2011.
Komentáře