Scania sestrojila první hodiny na světě z nákladních vozidel

, 22 září 2016, 14:46

Tik, tak, náklaďák. Scania se chopila největší výzvy ze všech – závodu s časem. Celkem 14 nákladních vozidel bude muset udržovat tempo s každou vteřinou. Doslova. Na opuštěném letišti uprostřed země nikoho si Scania dala za cíl sestrojit obří hodiny z nákladních vozidel, které budou ukazovat čas celých 24 hodin.

V dálkové přepravě se úspěch odvíjí od schopnosti být ve správný čas na správném místě. Proto Scania otestuje novou generaci nákladních vozidel a služeb v souboji s tím nejtěžším soupeřem – časem. Sestrojení prvních hodin na světě tvořených pouze nákladními vozidly si vyžádalo celkem 14 automobilů, 90 řidičů a 70.000 čtverečných metrů opuštěné letištní plochy. Obří automobilové hodiny se roztikají 20. září v 19:00 středoevropského času a tato událost bude přenášena online.

Nákladní vozidla jsou velké silné stroje, ale zároveň jde o vytříbené dopravní prostředky pečlivě navržené do posledního detailu. Stejně jako hodinky. Každé vozidlo muselo být optimalizováno, aby mohlo v hodinách plnit svou roli, a celá tato operace byla možná jen díky monitorování a analýze v reálném čase prostřednictvím našich propojených služeb,“ vysvětluje Staffan Arvas, vedoucí marketingové komunikace ve společnosti Scania.

Každé vozidlo muselo být optimalizováno, aby mohlo v hodinách plnit svou roli, a celá tato akce je možná jen díky monitorování a analýze v reálném čase prostřednictvím našich propojených služeb.

Vozidla, z nichž jsou hodiny sestrojeny, čelí různým nástrahám podle toho, kterou ručičku hodin tvoří. Vozidla na vteřinové ručičce musí vykrojit dokonalý kruh každých 60 sekund po dobu 24 hodin. Vnitřní vozidlo musí udržovat konstantní rychlost 13 km/h, zatímco rychlost pohybu vozidla na vnější straně činí konstantních 53 km/h. V případě vozidel na minutové a hodinové ručičce bylo nejtěžší zajistit dokonale synchronizovanou posloupnost rozjezdů a zastavení.

Kvůli udržování správné a rovnoměrné rychlosti za současné minimalizace spotřeby paliva musí být každé vozidlo pečlivě řízeno v závislosti na poloze v hodinách. Fleet manažeři Scania v řídicí věži jsou schopni sledovat všechna vozidla a průběžně monitorovat jejich stav, a předcházet tak nečekaným zastávkám a současně omezit opotřebení na minimum. Důležitou roli při zajišťování hladkého chodu celého hodinového stroje hrají řidiči. Klíčovou osobou na vteřinové ručičce, kterou musí sledovat všichni ostatní řidiči, je Elin Engströmová, řidička nákladních vozidel ze společnosti Scania. Vysvětluje:

Největší výzvou v dálkové přepravě je přesnost a dochvilnost. Hodiny byly vrcholnou zkouškou schopnosti držet směr, udržovat rychlost a sledovat trasu každou sekundu po celých 24 hodin. Všichni řidiči museli být dokonale synchronizovaní a klíčem k dosažení tohoto cíle byla přesnost“.

Hodiny byly vrcholnou zkouškou schopnosti držet směr, udržovat rychlost a sledovat trasu každou sekundu po celých 24 hodin.

Hodiny bude natáčet celkem pět kamer z různých úhlů, což divákům na webových stránkách umožní přepínat mezi různými perspektivami. Na webu se návštěvníci také dozvědí více o celém projektu a nové generaci nákladních vozidel a služeb Scania.

Akce má demonstrovat, že bez ohledu na to, zda přepravujete obilí, palivo, dřevo nebo tvoříte hodiny na ploše 70.000 čtverečných metrů – Scania vždy dokáže nabídnout řešení ušité na míru tomu jedinému podnikání, na kterém záleží. Vašemu.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!