Na veletrhu transport logistic představena další varianta návěsu Kögel Trucker Trailer

5 června 2019, 10:04

Společnost Kögel vystavuje v atriu u východního vstupu na výstavě transport logistic 2019 novou variantu návěsu Kögel Trucker Trailer (KTT). KTT je výsledkem průzkumu mínění, který prováděla společnost Kögel mezi profesionálními řidiči na Truck Grand Prix, Wolf Mile a na odpočívadlech na téma „perfektní návěs pro řidiče kamionů“.

Kögel Trucker Trailer

Vývojové oddělení společnosti Kögel prověřilo všechny návrhy z hlediska proveditelnosti, a pak je začlenilo do KTT. První variantu představila společnost Kögel na výstavě užitkových vozidel IAA. Na výstavu transport logistic 2019 přichází KTT nyní se systémem s rychlým otevíráním a zavíráním Kögel FastSlider. Kögel tak splňuje požadavky řidičů na kratší dobu nakládání a umožňuje rychlejší, jednodušší a bezpečnější manipulaci při nakládce a vykládce. Návěs uzpůsobený požadavkům řidiče doplňuje spousta dalších volitelných pomocníků.

Základem KTT je odlehčený rám a nástavba modelu Kögel Lightplus generace NOVUM, který je optimalizován z hlediska užitečného zatížení a hmotnosti. Na přání dotazovaných profesionálů má KTT rozmanitou individuální výbavu. K zajištění co největšího užitečného zatížení je návěs Kögel Light vybaven lehkými konstrukcemi, jako jsou hliníkové disky kol a hliníkové vzduchojemy.

Návěs KTT samozřejmě disponuje i známými výhodami generace NOVUM. Mimo jiné k nim patří nová vzduch a světlo propouštějící konzola na přední stěně, která odvádí síly přes podélný nosník do rámu, nový profil vnějšího rámu, který významně zlepšuje dostupnost vázacích bodů Vario-Fix, a variabilní kapsy na latě posuvných a rohových sloupků. Téma nápravy je pro profesionální řidiče také velmi důležité. Z tohoto důvodu jsou na KTT s nápravami návěsu Kögel KTA zabudovány spolehlivé agregáty nápravy, které se snadno udržují, dobře drží stopu a jsou perfektně přizpůsobeny návěsu. Jedinečné „dvojité pérování“ KTA pomocí měkkého gumového ložiska a vodicího ramena z pružinové oceli zlepšuje nejen jízdní vlastnosti návěsu, ale zajišťuje také menší opotřebení. Pro první a třetí nápravu je navíc zabudován zvedák nápravy, který perfektně doplňuje dynamickou regulaci rozchodu kol.

Rychlé nakládání a vykládání a optimální zajištění nákladu

Dalším důležitým tématem respondentů byla nakládka a vykládka a také zajištění nákladu. Pro rychlé a snadné otevírání a zavírání plachty je použit posuvný plachtový systém Kögel FastSlider. Tento systém s rychlým otevíráním a zavíráním je zesílen mini klanicemi, a splňuje tak požadavky na pevnost nástavby podle certifikace DIN-EN-12642-Code-XL. Vpředu je systém vybaven pákou s rychloupínacími uzávěry, pomocí níž se dá upínací plachta v průběhu několika málo sekund otevřít nebo zavřít. Vzadu se potom nachází osvědčená napínací hřídel a ráčna Kögel. System Kögel FastSlider navíc disponuje střešní plachtou Kögel Strong & Go Integral. Pro snadné a rychlé zajištění posuvné střechy v otevřeném stavu je KTT vybaven novou zarážkou Kögel EasyFix. Zarážka Kögel EasyFix nejen bezpečně udrží střechu v otevřené poloze, ale po nakládce umožní také jednoduché zavření střechy bez opětovného odjištění. Systém zvyšuje efektivitu a bezpečnost při nakládce nebo vykládce. Pro optimální zajištění nákladu s využitím sil je k dispozici ve vnějším děrovaném ocelovém rámu Vario-Fix 24 párů vázacích třmenů se silou v tahu 2500 kilogramů na oko. Pro pohodlné zajištění nákladu je KTT vybaven systémem dílčího zajištění nákladu. Za tímto účelem jsou po celé délce na podlaze a na střešním pásu připevněny kolejnice. Dvě vertikální tyče, které jsou vedeny v horní kolejnici, lze zajistit v požadované poloze, a pomocí tří horizontálních nakládacích tyčí je náklad zajištěn příčně. Systém je dimenzován pro zajištění nákladu proti směru jízdy při plném naložení 27 000 kilogramů.

Další individuální výbava KTT

Doplňkem je výbava KTT podle směrnice Daimler 9.5. Zahrnuje mimo jiné doraz pro palety a zdvojení čelní stěny. KTT je dále vybaven odmrazovacím systémem. Tato dlouhá nafukovací vzduchová hadice je namontována pod střešní plachtou. V nafouknutém stavu vytlačí hadice plachtu směrem nahoru do tvaru šikmé střechy a nashromážděnou vodu, sníh a led tak jednoduše a pohodlně odstraní. Řidiči tak splní povinnost odstranit před zahájením jízdy z plachtových střech nákladních automobilů vodu a led, a zabránit tak těžkým nehodám způsobeným pádem ledových ker.

Pro zvýšení bezpečnosti provozu a zabránění dopravním nehodám při odbočování je návěs lehké konstrukce vybaven blikajícími bočními obrysovými světly. Na KTT si můžete prohlédnout dodávaný blok zadních světel LED Kögel LUXIMA s integrovanou kontrolou prostoru, do kterého couváte, oceněný třetím místem v mezinárodní oborové soutěži „Trailer Innovation 2017“. Senzory kontroly prostoru, do kterého couváte, a pomůcka pro najíždění k rampě jsou přitom úsporně zabudovány do LED bloku zadních světel Kögel LUXIMA a držáku RZ. Již není potřeba přídavný prostor pro nástavbu na zádi vozidla. Další individuální výbava zahrnuje dva přídavné couvací LED reflektory LUXIMA na zádi, dva pracovní LED reflektory LUXIMA jako osvětlení interiéru namontované z vnitřní strany zadních dveří, systém indikace opotřebení brzdového obložení, systém monitorování tlaku v pneumatikách, gumový nárazník, procházející pryžový dorazový profil, dvě velké bedny na nářadí, krytky na matice kol, monitorovací a řídicí systém dat EBS na aplikaci apod.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!