DB Schenker úspěšně přepravil obrovský kotel o hmotnosti 141 tun z Berlína do kanadského Edmontonu. Pro přepravu neobvyklé zásilky využili experti z DB Schenker největší nákladní letadlo na světě, loď pro nadrozměrné říční plavby i speciální nákladní vozidlo určené pro extrémně těžké náklady.
Cesta šestnáct metrů dlouhého nákladu začala v přístavu společnosti Borsig, která válec vyráběla. Zde došlo k jeho nalodění pomocí mobilního jeřábu o hmotnosti 1.000 tun a následné přepravě do přístavu ve městě Aken na řece Labi.
Tady DB Schenker přeložil kotel jeřábem na speciální nákladní vozidlo pro extrémně těžké náklady, které bylo tvořeno jedním tažným a jedním tlačným vozidlem. Takto byl unikátní náklad převezen na letiště Leipzig/Halle.
Do třetice proběhla překládka kotle do šestimotorového letounu Antonov AN 225, největšího nákladního letadla na světě. Společnost Karpeles Flight Services, která se specializuje na podobné přepravy, se postarala o bezchybné přeložení nadstandardního nákladu. Válec do letadla naložila díky speciální rampě a řetězovému kladkostroji.
Z Německa byl pak stroj převezen přes Island do Kanady, odkud válec putoval do továrny zabývající se výrobou hnojiv, která se nachází nedaleko Edmontonu. Kotel bude v továrně využíván pro chlazení plynu z 1.000°C na potřebných 500°C, díky čemuž vzniká vysokotlaká pára. Plyn bude následně ještě upravován tak, aby se proměnil ve finální produkt, kterým je právě hnojivo.
Specialisté DB Schenker z Německa a Kanady připravovali detaily tohoto projektu tři měsíce. Jeho realizace proběhla letos v červnu.
Komentáře