Květen patří hned po říjnu mezi nejsilnější měsíce na výběr mýta, pokud státní svátky v kalendáři vyjdou mimo pracovní týden, což ale nebyl případ letošního roku. Celkem v letošním roce stát od nákladních automobilů získal už 3,5 miliardy korun, což je o 2,5 procenta více, než ve stejném období loňska.
„Se začínajícím létem a turistickou sezónou začal stoupat počet autobusů na českých silnicích – v květnu to bylo o 2.000 autobusů více než v dubnu. Od uživatelů mýta stát vybral takřka třičtvrtě miliardy korun mýtného,“ říká Jan Kubiš, generální ředitel ŘSD, které je provozovatelem mýtného systému.
Nezastavil se ani příliv platících vozidel do mýtného systému. V květnu bylo zaregistrováno 5.084 nových kamionů, celkově tak je v mýtném systému aktivních 704.954 palubních jednotek. V dubnu bylo platících 8.642 autobusů , v květnu už 10.931 autobusů. Rychlejší
propadávání kaucí za OBU tak zatím k výraznějšímu zpomalení nárůstu jednotek nevede a nemotivuje občasné plátce mýta OBU vracet.
Za dosavadních 89 měsíců stát vybral od kamionů formou mýtného 52,7 miliardy korun. Z uvedené částky je třeba odečíst náklady na dodávku a provozování mýtného systému – jednorázově 3,4 miliardy korun (bez DPH), které byly investovány do výstavby mýta a každoročně pak 1,9 mld. korun bez DPH, které stát platí za provozování mýta firmě Kapsch a dalším subdodavatelům jako ČSOB, Telefónica O2, HP, Eltodo nebo AŽD Praha.
Mezinárodně uznávaný parametr poměru provozních nákladů k/ke vybranému mýtu činí v průměru 22 procent.
Komentáře