DAF Trucks rozšiřuje svou produktovou řadu o nový pětinápravový podvozek v konfiguraci 10×4 (FAF), určený speciálně pro těžké použití, zejména ve stavebnictví. Nová varianta, která je již nyní k dispozici k objednání, se vyznačuje vysokou nosností a manévrovatelností.
DAF s podvozkem 10×4
Nový podvozek FAF byl navržen tak, aby dosáhl technické celkové hmotnosti vozidla 52 tun. Je vybaven jedinečným pětinápravovým systémem:
- Dvě přední nápravy: 8- nebo 9-tunové nápravy s listovým odpružením. Dvojité přední nápravy a odpovídající zatížení umožňují montáž těžkých nakládacích jeřábů přímo za kabinou.
- Tříosý systém (tridem): 34tunový systém s pneumatickým odpružením. Skládá se ze soustavy dvou hnacích náprav (s jednoduchým reduktorem nebo převodovkou) a hydraulicky otočné, zvedací vlečné nápravy.
Náprava s řízeným úhlem natočení byla navržena pro statické zatížení 26 tun, což je klíčové pro úkoly, při nichž může celá hmotnost dočasně spočívat téměř výhradně na poslední nápravě, např. při umisťování a nakládání těžkých kontejnerů.
Verze motorů
Nová konfigurace s 5 nápravami je k dispozici u modelů DAF XD a XF. Podvozek FAF může být vybaven pohonnými jednotkami s výkonnými motory PACCAR MX-11 a MX-13. Výkon motorů se pohybuje od 300 HP (220 kW) do 530 HP (390 kW) a spolupracuje s automatizovanou převodovkou TraXon.
Promyšlená konstrukce kabin XD a XF, včetně nakloněné palubní desky a nízko umístěné spodní hrany okna, má zajistit vynikající přímý i nepřímý výhled. Navíc volitelné systémy, jako je DAF Digital Vision System a DAF Corner View, v kombinaci s couvací kamerou zvyšují bezpečnost a nabízejí bezkonkurenční výhled na okolí vozidla.
Komentáře