Společnost C.S.CARGO a.s., která patří k největším přepravním a logistickým firmám v České republice, do svého vozového parku letos nakoupila auta značky Scania. Švédská vozidla tak v Čechách doplní téměř pětisetkusovou flotilu, která je tvořena především tahači Mercedes Benz a Volvo.
Na začátku roku 2014 vypsala společnost C.S.CARGO a.s. výběrové řízení na sto nových vozidel a náročným požadavkům vyhověla také nabídka Scanie. Člen představenstva a vedoucí nákupního oddělení C.S.CARGO a.s. Petr Lánský potvrdil, že od nových vozidel očekává jen ty nejlepší výsledky. „Od začátku roku až do konce dubna probíhalo výběrové řízení, na jeho konci jsme dospěli k názoru, že nabídka Scanie je pro nás zajímavá, zapadala do naší koncepce a dohodli jsme se tedy na dodávce čtrnácti lowdeckových tahačů a šesti velkoobjemových souprav. Již nyní jsme zvědaví na srovnání s našimi dosavadními vozidly. Tvrzení zástupců Scanie byla velmi odvážná a my bychom byli rádi, kdyby se i v provozu ukázala jako stoprocentně pravdivá. Sliby ohledně spotřeby, což je samozřejmě téma číslo jedna, byly totiž velmi smělé a osobně by mě potěšilo, kdyby i reálný provoz ukázal, že to nebyly sliby plané.“
Přestože dodaná vozidla byly Scanie s kabinou řady R a třináctilitrovým motorem o výkonu 410 k, Petr Lánský přiznává, že původně přemýšleli o výkonnější motorizaci. Nakonec ale rozhodly výborné výsledky tohoto agregátu v nezávislých testech prestižních zahraničních periodik, podle kterých je nový třináctilitrový agregát bez EGR nejúspornějším motorem pro těžká nákladní vozidla vůbec. „Původně jsme samozřejmě poptávali silnější variantu, ale jak ze strany Scanie, tak ze strany trhu jsme dostali ujištění, že čtyřistadesítka je tou správnou volbou. A také jsme si ji sami otestovali.“ Ještě před předáním vozidel už bylo jasné, na jakých relacích bude C.S.CARGO a.s. nové Scanie používat. „Rozhodli jsme, že budou jezdit zejména pro segment automotive v v západní Evropě. To bude jejich hlavní náplní. Samozřejmě, že výjimky jsou možné a operativně je dle aktuální potřeby budeme nasazovat i na jiné relace, ale pravidlem by to být nemělo. V tomto segmentu se zpravidla nejezdí s plnou tonáží, a tak je 410 koní naprosto dostačující,“ uvedl k plánovanému nasazení Petr Lánský.
Komentáře