V posledních letech se výrobci nákladních vozidel snažili splnit náročný úkol spojený s novou emisní legislativou, která vstoupila v platnost na konci loňského roku. A Scania byla schopna předložit vlastní řešení dříve a lépe připravené než konkurence. Nyní nabízí švédská společnost svým zákazníkům 18 motorů Euro 6 pro všechny typy aplikací s tím, že pohonné jednotky druhé generace Euro 6 navíc stanovily několik mezinárodních rekordů ve spotřebě paliva.
"Euro 6 je výzvou pro celé naše odvětví," říká Joel Granath, vedoucí produktového managementu divize Scania Trucks. "Nejeden odborník předpovídal, že složitější motory přinesou zvýšení spotřeby. Ale realita je jiná – jako příklad bych uvedl to, co se stalo na konci loňského roku. Scania G 410 Streamline přepsala hned dva rekordy na poli souprav o celkové hmotnosti 40 tun, když ji německá a francouzská média podrobila komplexním testům na odborníkům dobře známé a hlavně velmi náročné trase. Dle těchto médií žádné srovnatelné vozidlo – bez ohledu na emisní třídu – ještě nedokázalo projet tuto trasu severně od Mnichova se spotřebou jen mírně převyšující 24 litrů na 100 km."
Dřívější obavy týkající se motorů Euro 6 se tedy ukázaly jako neopodstatněné. Přesto bylo patrné, že na podzim předchozího roku zaznamenala nejen Scania, ale i ostatní výrobci nákladních vozidel nárůst objednávek, protože někteří zákazníci ještě chtěli na poslední chvíli využít možnosti nákupu vozů osazených motory Euro 5.
"Naši zákazníci se pohybují ve velmi konkurenčním prostředí a já samozřejmě chápu, že někteří z nich raději vsadili na jistotu. Ale ten, kdo se rozhodne pro Scanii, volí osvědčenou technologii splňující normu Euro 6," zdůrazňuje Joel Granath. "Od uvedení první generace motorů Scania Euro 6 na trh už uplynuly tři roky. A dnes můžeme na základě provozních dat od našich zákazníků směle tvrdit, že vývoj současných pohonných jednotek Scanie se od začátku ubírá správným směrem."
Granath odmítl prozradit, kolik zatím Scania investovala do programu Euro 6. Zato ale zdůraznil další konkurenční výhody, mezi které bezesporu patří široký sortiment motorů pro alternativní paliva.
"Scania momentálně nabízí jedenáct dieselových motorů, dva na plyn a pět motorů na 100% bionaftu. A všechny samozřejmě splňují emisní normu Euro 6. Nabízíme tak řešení opravdu pro každého. Zejména jsem hrdý na to, jakých výsledků dosahujeme s vozidly Scania Streamline. Náš 13-ti litrový řadový šestiválec o výkonu 410 k vybavený pouze SCR byl vyvinut společně s evropskými dopravci a myslím, že předčil veškerá očekávání. Je to typický příklad filosofie společnosti Scania, kdy se snažíme důsledně snižovat provozní náklady našich zákazníků."
Komentáře