S cílem snížit emise oxidu uhličitého již dnes v rámci interní přepravy využívají ve výrobním závodu Audi v Neckarsulmu tahač Scania s pohonem na plyn. V zájmu maximalizace přepravní kapacity, a tím i dalšího snížení emisí CO2, zde používají speciální “mega návěs”. Aby byly dodrženy německé předpisy, které stanovují maximální výšku vozidla čtyři metry, musí mít tahač Scania extra nízký podvozek.
Odborníci ze společnosti Audi předpokládají, že takto dosáhnou mimo jiného nižších emisí pevných částic, než u tahačů s naftovým motorem. "Přinese to výrazné zlepšení životního prostředí v rámci naší továrny a jejího nejbližšího okolí," vysvětluje Markus Schmelcher, vedoucí pro plánování a management materiálů v továrně Audi v Neckarsulmu. "I hlučnost je výrazně nižší než u běžných tahačů."
Aby bylo možno dosáhnout stejného objemu přepravy při výrazně nižších emisích, Audi se rozhodlo pro spolupráci se svým logistickým partnerem Spedition Hans Ihro a společností Scania. Společně vyvinuli projektový plán, jehož výsledkem je zavedení přepravy za pomoci tahače s plynovým motorem.
"Aktivní hledáme inovativní řešení, a to nejen pokud jde o automobily, které vyrábíme, ale ve všech oblastech – včetně provozu naší továrny v Neckarsulmu," dodal Markus Schmelcher.
Komentáře