Společnost Scania vyvinula tempomat využívající technologii GPS k určení polohy vozidla a předvídání topografie nadcházející cesty.
Před zahájením stoupání nebo klesání se upraví cestovní rychlost, což řidiči pomáhá maximálně využít každou kapku paliva. Při jízdě v kopcovitém terénu dokáže systém přinést úsporu paliva až do výše 3 procent.
Topografické údaje jsou uloženy ve Scania Communicator, který již obsahuje GPS pozice a systém komunikuje se systémem řízení motoru pro řazení rychlosti vozidla.
Nový systém Scania Active Prediction představuje milník v systematickém zaměření společnosti Scania na řidiče, který jim pomáhá šetřit palivo a snižovat dopad na životní prostředí. Jde o systém, který přizpůsobuje styl jízdy topografii stejně, jako to dělají nejzručnější řidiči nákladních vozidel. Zkušeným řidičům také pomáhá šetřit palivo při jízdě po nových trasách, v noci nebo v nepříznivém počasí.
Řidiči kamionů jsou často pod velkým tlakem. Načasování přepravy je často jednou z hlavních priorit, což může přinést vyšší náklady za spotřebované palivo. Nový Scania tempomat byl vyvinut pro pomoc řidičům dostat se na místo určení včas, bez zbytečného plýtvání palivem.
Při jízdě po dálnici ušetří systém Scania Active Prediction ve srovnání s normálním tempomatem až 3% paliv a to s minimální časovou ztrátou. Maximální přínos je však možné dosáhnout v zvlněném terénu.
Časová ztráta v rámci jednoho dne jízdy je pouze pár minut a pro většinu dopravních společností nepatrná vzhledem k získané finanční výhodě.
V případě 40-tunové soupravy (tahač a návěs) představuje 3-procentní úspora paliva při ujetí 180 000 km ročně, přibližně 1 700 litrů paliva.
Zdroj: scania.cz
Komentáře