Když společnost Scania letos na jaře oznámila, že připravuje limitovanou dvousetkusovou sérii tahačů Blue Stream, jejichž design je dílem legendárního studia Svempas, jen málokdo čekal, že se některý z těchto vozů dostane také do České republiky. Dnes už ale můžete Scanii Blue Stream v tuzemsku běžně potkat. Výjimečný stroj s výrobním číslem 006 do své flotily zařadila společnost Hebík Transport s.r.o.
Scania Blue Stream, jež byla slavnostně předána v dealerství Scania České Budějovice, je prvním exemplářem této série v České republice. Martin Hebík, majitel a jednatel společnosti Hebík Transport s.r.o. zavzpomínal, kdy a jakým způsobem se o existenci této limitované edice dozvěděl. „Bylo to od prodejce Marka Vincíka. Přibližně jednou za rok až za dva totiž děláme mimořádnou objednávku tahače, který se vymyká standardům naší flotily a i letos jsem přemýšlel nad nějakým výjimečným autem. Musel to být top kus pro zviditelnění firmy, zároveň měl být odměnou pro řidiče a na to mi Marek Vincík řekl, že Scania bude vyrábět tuto limitovanou edici. Blue Stream mě okamžitě zaujal, protože to není jen výjimečná V8, ale ještě navíc limitovaná edice, takže rozhodování bylo nakonec hodně jednoduché.“
Společnost Hebík Transport s.r.o. v současné době provozuje 48 souprav s chladírenskými návěsy a společně se školiteli řidičů Scania se snaží v maximální možné míře pracovat na rozvoji dovedností svých zaměstnanců. Samozřejmostí je dlouhodobě fungující motivační program a také Blue Stream bude odměnou pro jednoho z řidičů za jeho dlouhodobě výborné výsledky. Právě proto Martin Hebík očekává, že ani s motorem o výkonu 730 k nepřesáhne tento tahač spotřebu 30 litrů na 100 kilometrů. „Se stávající pětsetšedesátkou jezdíme za 28 litrů, a proto si myslím, že třicetilitrová hranice je reálná. Ale všechno je to samozřejmě o schopnostech konkrétního řidiče, který v hodnocení Scania Driver Support pravidelně dosahuje 99%.“
Nová Scania Blue Stream je sice výjimečný stroj, nicméně bude nasazován na běžné trasy. Jezdit tak bude především do Španělska, Francie, Itálie a zemí Beneluxu. A dokonce existovala možnost, že by se za jeho volantem objevil i sám majitel společnosti. „Samozřejmě jsem plánoval, že si Blue Stream vyzvednu a projedu se s ním třeba do Španělska a zpět, ale z časových důvodů to není reálné,“ dodal ke smělým, ale těžko uskutečnitelným plánům Martin Hebík.
Komentáře