Společnost Kögel představuje plachtový návěs FlexiUse druhé generace

, 1 října 2014, 14:07

V podobě zcela přepracovaného typu FlexiUse předvede společnost Kögel na výstavě užitkových vozidel IAA 2014 návěs, který je určen pro nejrůznější přepravní úkoly. Flexibilní návěs Kögel FlexiUse je vhodný k použití s různými tahači, které mají v nenaloženém stavu výšku točnice v rozsahu od 990 do 1.180 milimetrů. Nástavbu lze díky velkému rozsahu nastavení výšky těmto výškám točnice jednoduše přizpůsobit. Návěs tak dokáže nejen vyřešit ještě více přepravních úkolů, nýbrž také šetřit přepravcům čas a peníze.

Základem pro návěs Kögel FlexiUse jsou osvědčené oblíbené typy Cargo a Mega, nejúspěšnější výrobky Kögel. Tím je umožněno, kromě známých předností obou výrobků jako jsou nízké náklady na údržbu a vysoká kvalita zpracování, sloučit i jejich  individuální potenciál, jimiž jsou u typu Mega velký objem a u typu Cargo všestranná použitelnost. Dvě rozdílné jízdní výšky umožňují připojení k tahači o různé výšce točnice. Regulace jízdní výšky se provádí jednoduše a automaticky při připojování návěsu k tahači, a to prostřednictvím odpovídající přípojky na dvou spojovacích hlavicích. Tím je zaručeno rychlé přepřahání návěsu a flexibilní plánování jízdních tras.

Nová nástavba: variabilní pro mnohostranné využití
U nástavby je možno přestavit výšku vždy po 50 mm, a to vpředu šestkrát a vzadu třikrát  a na přání nyní nově i čtyřikrát. Výšku nástavby lze přestavit tedy vpředu o 300 milimetrů a vzadu o 150, resp. 200 milimetrů, a to na sobě zcela nezávisle. Tím je umožněna každodenní přeprava zboží při světlé vnitřní výšce od 2.700 milimetrů vpředu a 2.800, resp. 2 850 milimetrů vzadu, jakož i přeprava objemných nákladů při světlé vnitřní výšce do 3.000 milimetrů a na přání i 3.050 milimetrů. Pro optimální nakládku a vykládku tří gitter-boxů nad sebou je vozidlo vybaveno mechanicko-hydraulickým přizvedáváním střešní konstrukce FlexiUse s celkovou výškou zdvihu 600 milimetrů. Díky variabilní výšce nástavby je možné přepravovat zásilky o objemu až do 100 m³. Tím se také výrazně snižuje počet jízd s nevytíženým návěsem.

Nová koncová vzpěra střechy zajišťuje, aby zadní dvoukřídlé hliníkové portálové dveře s optimalizovaným těsněním byly přizpůsobeny momentální výšce nástavby. Nástavba samozřejmě splňuje požadavky na pevnost podle normy DIN EN 12642 Code XL, díky čemuž není u kompatibilních nákladů nutné žádné dodatečné zajištění. Při použití sériově dodávané střešní plachtě Kögel Integral nejsou již kurty při otevřené střeše prověšené do prostoru,  jsou do střešní plachty integrovány. Tím je vyloučeno i  zachycení popruhů při nakládce a vykládce.

Individuální zajištění nákladu
Návěs Kögel FlexiUse, který je představen na výstavě užitkových vozidel IAA 2014, je možno na přání vybavit sadami pro zajištění nákladu při přepravě v obalech oktabin a nápojů. Sada pro oktabin sestává ze tří řad otočných lišt oktabin, dvou řad ocelových kolejnic s C-profilem, jedné řady hliníkových zásuvných latí a teleskopického hliníkového nosníku pro zamezení posunu nákladu proti směru jízdy. K individuální výbavě pro bezpečnou přepravu beden s nápoji a sudů patří tři řady hliníkových zásuvných latí a teleskopický hliníkový nosník pro zamezení posunu nákladu proti směru jízdy.

Náklady během cyklu životnosti: nízké průběžné provozní náklady a vysoká zůstatková hodnota při odprodeji
Flexibilní rozsah možností použití má samozřejmě také příznivý vliv na zůstatkovou hodnotu při odprodeji. K dalším přednostem návěsu FlexiUse patří standardní pneumatiky velikosti 385/55 R 22,5 a velké brzdové kotouče o průměru 430 milimetrů s nízkými provozními náklady po celou dobu životnosti.

Povrchová vrstva KTL: trvalá ochrana proti korozi
Celý rám návěsu Kögel FlexiUse je trvale chráněn proti korozi prostřednictvím nanokeramické technologie a povrchové vrstvy KTL s konečnou vrstvou laku odolného vůči UV záření. Fotografie: Kögel FlexiUse

Tisková zpráva Kögel Trailer GmbH & Co. KG

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!