Vozidla modelové řady MAN TGX D38 jsou nejen mimořádně výkonná, ale též variabilní: V nabídce jsou modely vozidel s pravo či levostranným řízením, s kabinami typu XL, XLX a XXL, se širokým spektrem konfigurací náprav pro tahače a podvozky.
Zákazníci působící v dálkové dopravě a ve stavebnictví mají na výběr tahače návěsů, resp. podvozky 4×2 s kombinovaným odpružením listové pružiny/vzduchové měchy a 4×2 s oběma nápravami odpruženými pneumaticky. Tři nápravy v konfiguraci 6×2 s vodící nebo vlečenou nápravou nabízí vyšší celkovou hmotnost vozidla.
Ve verzi 6×4 se zadní poháněnou tandemovou dvounápravou nabízí MAN TGX D38 vysokou trakci pro plnění nejnáročnějších dopravních úkolů i v terénu. Čtyřnápravové vysoce výkonné modely pro těžké transporty se znakem náprav 8×4/4 se dvěma hnanými zadními nápravami mohou mít celkovou hmotnost až 41 t.
Maximální celková hmotnost silničních souprav s tahačem MAN TGX D38 může dosáhnout až 250 t. MAN TGX D38 je tedy nejen prestižním top modelem v nabídce nejvýkonnějších vozidel MAN, ale též efektivním řešením pro dálkovou dopravu v náročné topografii s celkovou hmotností 40 t nebo 44 t. S mimořádně hospodárnými převodovkami s přímým záběrem může celková hmotnost silniční soupravy vystoupat až na 65 t.
Pro specifický provoz jsou k dispozici převodovky s rychloběhem, s kterým dokáže MAN TGX D38 tahat soupravu o celkové hmotnosti až 65 t. Verze pro nejtěžší, nadrozměrnou, přepravu s celkovou hmotností soupravy až 250 t jsou vybaveny spojkou a měničem točivého momentu.
Terénní vozidla MAN TGX D38
Pokud jde o potenciál z hlediska trakce, vozidla modelové řady MAN TGX D38 jsou přímo ideálním řešením pro plnění dopravních úkolu v segmentu stavebního průmyslu, při svozu dřeva, zpracování odpadu či jako podvozky pro mobilní jeřáby. Se svými výkonnými motory dokáží přepravovat těžké náklady vysokou průměrnou rychlostí. Off-roadové verze mohou mít standardní nebo středně vysoký podvozek a ocelové nárazníky.
I při přepravě těžkých stavebních mechanismů na nízko plošinových návěsech vykazují vozidla modelové řady MAN TGX D38 vynikající výsledky – poradí si též se soupravou i o celkové hmotnosti až 65 t. Typickou oblastí využití výjimečné výkonnosti nových těžkých vozidel MAN jsou sklápěče 6×4 v kombinaci s přívěsy nebo jako natahováky kontejnerů.
Charakteristický svým dvoustupňovým systémem přeplňování poskytuje MAN TGX D38 maximum točivého momentu v rozmezí otáček 930 min-1 až 1350 min-1 a tedy čerpá svůj výjimečný výkon při nízkých otáčkách, včas přeřazuje a disponuje velkým točivým momentem motoru i při těžkých převodových stupních.
Pro nadrozměrnou přepravu
Přeprava extrémně těžkých nákladů je dalším důležitým segmentem, ve kterém je MAN TGX D38 jako doma. Právě pro tyto dopravní úkoly nabízí společnost MAN nevýkonnější verze MAN TGX D38 s motorem o maximálním výkonu 560 k a 640 k.
Vozidla MAN TGX D38 pro netěžší aplikace využívají pro přenos výkonu a točivého momentu od motoru na kola hnaných náprav spojku doplněnou měničem točivého momentu spojenou samozřejmě s automatizovanou převodovkou MAN TipMatic 2. Tato kombinace dovoluje vozidlům MAN TGX D38 rozjezd s nepřerušovaným příkonem výkonu a maximálním točivým momentem až 3000 N.m. Funkce jízdy při volnoběžných otáčkách motoru umožňuje hladké manévrování s těžkým nákladem a pohyb tzv. plazivou rychlostí.
Nově vyvinutá vysokovýkonná výfuková brzda Turbo EVB je ideální pro přepravu extrémně těžkých nákladů, proto bude nabízena nejprve do modelů vozidel MAN TGX D38 určených pro tento segment dopravy. Poskytuje výjimečné výkonové průběžné brzdění (s brzdným výkonem až 600 kW), přitom minimálně zatěžuje chladící systém vozidla.
Na zářiové mezinárodní výstavě IAA 2014 v Hannoveru bude představen silniční tahač MAN TGX D38 41.640 8×4/4, který je schopen zvládnou silniční soupravu o celkové hmotnosti až 250 t.
Komentáře