Efektivní silák: MAN představil novu vlajkovou loď TGX D38

, 20 srpna 2014, 15:03

Hospodárné motory s maximálními výkony 520 k, 560 k a 640 k, GPS tempomat EfficientCruise ušetří až šest procent paliva. Uvedení na trh během mezinárodního veletrhu IAA 2014 v Hannoveru.

Začátkem léta společnost MAN představila svoji nejnovější vlajkovou loď: MAN TGX D38. Konstruktéři společnosti MAN Truck & Bus vytvořili vozidlo s vysokovýkonným motorem vhodné pro nejtěžší práce v nákladní dopravě. Modifikované hnací ustrojí vybavil vývojový tým množstvím nových efektivních funkcí. Srdcem pohonného řetězce je zcela nový šestiválcový motor D3876 se zdvihovým objemem 15,2 l – elitní třída v paletě nabízených motorů MAN Euro VI.

Motor MAN D3876 reprezentuje špičkový potenciál, dodává se do vozidel modelové řady MAN TGX ve výkonových verzích 520 k, 560 k a 640 k. Jde o realizaci celého spektra myšlenek vývojářů MAN, výsledkem je mimořádně spolehlivý a vysoce efektivní vznětový šestiválec. Reprezentuje výjimečný fortel v konstrukci spalovacích motorů – pro MAN typický – dědictví po Rudolfu Dieselovi, jehož revoluční konstrukce a řešení umožnily využívat vznětový motor jako pohon mnoha dopravních prostředků a technologických zařízení včetně pohonu nákladních a užitkových vozidel.

MAN TGX D38 bude uvedený na automobilový trh v rámci mezinárodního veletrhu nákladních a užitkových vozidel IAA 2014 v německém Hannoveru. Současně během veletrhu sjedou z výrobní linky první zákaznické vozidla MAN TGX D38.

Hnací ústrojí: Spojení výjimečného výkonu a efektivity
Novým vrcholným modelem těžkých nákladních vozidel společnost MAN pokračuje ve snižování koeficientu TCO (nákladů z vlastnictví vozidla). MAN TGX D38 sice není rekordmanem pokud jde o množství "koní pod kapotou", spojuje však výjimečný potenciál s bezkonkurenční efektivitou provozu.Díky systému dvoustupňového přeplňování je maximální točivý moment k dispozici již od otáček 930 min-1. Masivní točivý moment motoru D3876 je ideální pro všechny stálé převody v rozvodovce, od krátkých pro vozidla, které potřebují velkou trakci až po nejtěžší převodové poměry pro dálkové tahače silničních souprav.

Tahač MAN TGX D38 je přímo předurčený pro výjimečně efektivní dálkovou dopravu při nízkých otáčkách motoru – maximální točivý moment 2500 N.m (výkonová verze 520 k), 2700 N.m (560 k) a 3000 N.m (640 k) je plně k dispozici pro všechny převodové stupně.

Tisková zpráva MAN Truck & Bus Czech Republic

Komentáře

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!