Světová premiéra modelu Vivaro nové generace a modernizovaný Opel Movano

14 května 2014, 12:51

Premiéra nových lehkých užitkových automobilů Opel v Birminghamu na autosalonu “The Commercial Vehicle Show” (29. dubna až 1. května), kde debutují modely Opel Vivaro nové generace a vylepšený Opel Movano s novými, výkonnými a zároveň úspornými motory

Nový Opel Vivaro je praktičtější, účinnější a atraktivnější než jeho předchůdce. Druhá generace kombinuje funkčnost lehkého užitkového automobilu s výhodami mobilní kanceláře i komfortem a designem osobního vozu. Nové Vivaro má vše co potřebuje k úspěchu: Je delší a má větší přepravní kapacitu i větší vnitřní prostor. Kabina řidiče může být vybavena nejmodernějším infotainmentem IntelliLink se snadno ovladatelnou navigací a různými detaily, které umožňují transformovat interiér vozu na mobilní kancelář. Nový Opel Vivaro je také mimořádné hospodárným vozem: Pod kapotou má nové turbodiesely, které se chlubí spotřebou až 5,7 l nafty na 100 kilometrů a emisemi CO2 jen 149 g/km – to jsou nejlepší hodnoty v této třídě.

Vivaro je nejdůležitějším pilířem portfolia užitkových automobilů Opel a významnou součástí růstové strategie DRIVE! 2022 značky Opel. V rámci přípravy výroby Vivara nové generace investoval Opel do závodu v Lutonu ve Velké Británii na 95 milionů EUR a restrukturalizoval divizi užitkových vozů. Novým vedoucím divize lehkých užitkových automobilů Opel se stal Steffen Raschig.

Vylepšený Opel Movano dostal, výkonnější vznětové motory, mezi kterými nechybí agregáty BiTurbo, které mají výrazně sníženou spotřebu paliva i emise CO2 – a tedy i provozní náklady. Také Opel Movano byl vylepšený v oblasti bezpečnosti – k novým prvkům patří např. standardně montovaný elektronický stabilizační systém ESC, různé asistenční systémy nebo zpětné zrcátko ve sluneční cloně před spolujezdcem, které eliminuje mrtvý úhel z pohledu řidiče při pravém boku vozu.

„Movano má spotřebu paliva nižší až o 1,5 litru na 100 kilometrů jízdy při vyšším výkonu motorů, což z něj dělá ještě ekonomičtější, výkonnější a ekologičtější automobil,"říká Steffen Raschig, nový vedoucí divize lehkých užitkových automobilů Opel. „Movano si přiváží také celou řadu bezpečnostních a komfortních prvků, které dosud nebyly k dispozici nebo byly dostupné pouze za příplatek. Dnes představený Opel Movano, který půjde objednávat už od června, poskytuje vyšší užitné hodnoty než kdykoli dříve."

Špičkové naftové motory: BiTurbo s výkonem až 120 kW (163 k) a výrazně nižší spotřebou paliva

Škála motorů pro modernizovaný Opel Movano nyní zahrnuje pět turbodieselů včetně dvou nejmodernějších agregátů BiTurbo, které jsou zcela nové. Tyto motory přeplňované dvojicí turbodmychadel kombinují vynikající výkonové parametry s výjimečně nízkou spotřebou paliva a nízkými emisemi CO2. Motor BiTurbo o výkonu 100 kW (136 k) a maximálním točivým momentem 340 Nm má emise CO2 nižší o 8 procent (o 15 g/km), tedy 180 gramů na kilometr, a to především díky standardně montovanému systému Start/Stop. Špičkový motor BiTurbo o výkonu 120 kW (163 k) s maximálním točivým momentem 360 Nm má o téměř 10 kW (13 k) vyšší výkon a o 10 Nm vyšší točivý moment než jeho předchůdce. Se standardně montovaným systémem Start/Stop vykazuje emise CO2 nižší o 39 gramů na 100 kilometrů. Jeho spotřeba je nižší o 1,5 litru nafty na 100 kilometrů, což odpovídá úspoře 18 procent.

Základní verzi řady Opel Movano pohání turbodiesel 2.3 CDTI, který nyní disponuje výkonem 81 kW (110 k), což je o 7,4 kW (10 k) více než dříve. Také verze motoru 2.3 CDTI o výkonu 92 kW (125 k) si zachovává skvělou spotřebu paliva a nízké emise při vyšších jízdních parametrech. Movano o výkonu 92 kW (125 k) nyní akceleruje z 80 na 120 km/h na šestý rychlostní stupeň o 3,5 sekundy rychleji. Základní verze o výkonu 81 kW (110 k) je ve zrychlení hbitější o 5 sekund. Ke zlepšeným parametrům přispěl i kratší šestý převodový stupeň modifikované převodovky.

Zatímco extra-dlouhá verze skříňové dodávky Movano L4 se až dosud vyráběla jen s dvoumontáží kol na zadní nápravě, nyní lze objednat i nejdelší Movano s jednoduchou zadní montáží a v několika výškách střechy. Jednoduchá zadní kola přinášejí řadu výhod: Šířka ložné plochy mezi zadními podběhy se zvětšila o 300 milimetrů, což usnadňuje přepravu rozměrného nákladu. Vůz je navíc lehčí a proto má i menší spotřebu paliva a celkové provozní náklady snižují i menší náklady spojené s obměnou pneumatik. Další výhodou všech modelů Opel Movano je prodloužení servisního intervalu na 2 roky.

Standardní bezpečnost: Špičkové technologie a nejlepší výhled z vozu

Vedle provozní hospodárnosti byla bezpečnost další prioritou při vývoji modernizovaného modelu Opel Movano. Vylepšená verze má nyní standardně elektronický stabilizační systém ESC (Electronic Stability Control) nejnovější generace a řadu technologií, které podporují řidiče a zvyšují bezpečnost jízdy. K nim patří např. asistenční systém pro rozjezdy do svahu HSA (Hill Start Assist), který udržuje tlak v brzdovém systému ještě asi 2 sekundy po uvolnění brzdového pedálu, což zabraňuje samovolnému couvnutí vozu při rozjezdu do kopce. Stabilizátor přívěsu TSP (Trailer Stability Program) sleduje vzájemné pohyby tažného vozu a připojeného přívěsu a pokud by rozkmit dosáhl kritické úrovně, systém TSP automaticky aktivuje brzdy Movana, což přívěs stabilizuje. Zlepšená kontrola trakce zabraňuje prokluzování kol a tím usnadňuje rozjezdy na nezpevněném nebo kluzkém povrchu.

Velké konvekční zrcátko, umístěné ve slunečné cloně před spolujezdcem, zlepšuje výhled řidiče do oblasti mrtvého úhlu podél pravého boku vozu. Komfort řidiče, který využívá kabinu modelu Movano jako mobilní kancelář, zvyšuje infotainment CD 16 BT USB, standardně vybavený modulem  Bluetooth a dvěma USB vstupy USB, nebo systém CD 16 BT USB DAB s přijímačem digitálního rozhlasového vysílání DAB+ (Digital Audio Broadcast).

Opel Movano s novými motory, moderními bezpečnostními prvky a novým infotainmentem se začne prodávat koncem léta 2014.

Tisková zpráva Opel

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!