Společnost DAF Trucks v loňském roce opět upevnila svou pozici na evropském trhu s nákladními vozidly. V kategorii těžkých nákladních vozidel (16 a více tun) dosáhla tržního podílu 16,2%, což je v 85leté historii společnosti rekordní výsledek. V kategorii lehkých nákladních vozidel (6–16 tun) byl tržní podíl společnosti DAF 11,8%. I v tomto případě jde o velký úspěch a historický rekord.
Společnost DAF v roce 2013 dále navýšila svůj tržní podíl na 16,2% na evropském trhu s těžkými nákladními vozidly – v roce 2012 byl její tržní podíl v této kategorii 16%. V segmentu těžkých vozidel má společnost DAF vedoucí postavení v Nizozemsku, Velké Británii, Polsku, České republice, Maďarsku a Litvě. V Německu je společnost DAF importérem číslo jedna.
V celé Evropské unii bylo v roce 2013 registrováno asi 241.000 těžkých nákladních vozidel, což představuje v porovnání s rokem 2012, kdy bylo v tomto segmentu registrováno 222.000 vozidel, nárůst přibližně o 8%. Společnost DAF odhaduje, že trh s těžkými nákladními vozidly bude v roce 2014 v Evropě mezi 200.000 a 230.000 vozidly.
Kategorie lehkých nákladních vozidel
V kategorii lehkých nákladních vozidel – kde DAF nabízí svoji úspěšnou řadu LF – vzrostl evropský trh o 3%, na 57.000 prodaných vozidel (2012: 55.500). Podíl společnosti DAF na trhu ve třídě 6 až 16 tun se v roce 2012 zvýšil z 11,4% na 11,8%. Významný pro tento nárůst byl úspěch ve Velké Británii, kde společnost DAF dosáhla v kategorii LF tržního podílu 42%.
Další růst mimo Evropskou unii
Společnost DAF posílila své postavení také na trzích mimo Evropskou unii. V roce 2013 dodal tento výrobce na trhy mimo Evropskou unii 9.400 vozidel řady LF, CF a XF, což je ve srovnání s rokem 2012 nárůst 13%. S tržním podílem 16% je společnost DAF největším evropským výrobcem nákladních vozidel v kategorii vozidel nad 16 tun na Tchai-wanu, kde v minulém roce sjelo z tamní montážní linky dvoutisící smontované vozidlo řady CF. V Rusku je DAF v roce 2013 s 3 900 zaregistrovanými vozidly nejrychleji rostoucí evropskou značkou. Další důležitou událostí bylo v roce 2013 zahájení výroby v Ponta Grossa v Brazílii, kde v říjnu opustilo zcela nový výrobní závod první lokálně vyrobené vozidlo XF105.
Hlavní téma Euro 6
„Jsme velmi hrdí na úspěch v dalším upevňování naší pozice na trhu v roce 2013, v Evropě i jinde,“ řekl Ron Bonsen, člen představenstva společnosti DAF Trucks N.V. zodpovědný za marketing a prodej. „V roce 2013 se stalo mnoho důležitého, hlavním tématem bylo uvedení zcela nové řady vozidel Euro 6. Zákazníci nám poskytují skvělou zpětnou vazbu, zejména pozitivně hodnotí nízkou spotřebu paliva a jízdní vlastnosti. Nové řady Euro 6 LF, CF a XF hrají důležitou roli v našem dalším úspěchu, společně s kompletní nabídkou služeb a profesionální dealerskou sítí.“
Vedoucí postavení také v České republice
Celkový objem registrací užitkových vozidel s celkovou hmotností nad 6 tun dosáhl v České republice 8 457 vozidel (v roce 2012 to bylo 6.989 vozidel). Stejně jako na evropském trhu,i v České republice DAF slavil úspěchy. V roce 2013 dodala společnost DAF svým zákazníkům 1 588 vozidel, což je vůbec nejvíce v historii působení na českém trhu. V tvrdé konkurenci bylo dosaženo tržního podílu 18,8% v kategorii vozidel o celkové hmotnosti nad 6 tun. V kategorii vozidel nad 16 tun celkové hmotnosti je dlouhodobě tržní podíl společnosti DAF nad dvacetiprocentní hranicí (20,5%, 1.440 vozidel), čímž si společnost DAF udržuje vedoucí postavení. Již poněkolikáté v řadě potvrdil DAF svoji silnou pozici v kategorii tahačů. V tomto segmentu se zvýšil tržní podíl na necelých 24%. Úspěšná byla také řada LF v kategorii vozidel o celkové hmotnosti od 6 do 16 tun. Tržní podíl v této kategorii se drží nad desetiprocentní hranicí.
Růst na Slovensku
Rovněž na Slovensku se značce DAF dařilo. Rozšíření a zkvalitnění dealerské sítě rozhodně pomohlo růstu na slovenském trhu. V kategorii těžkých užitkových vozidel DAF dosáhl tržního podílu 14,7%, což je o 2,5% více, než tomu bylo v roce 2012. V kategorii tahačů činil tržní podíl více než 15,5% a střednědobým cílem je dosažení dvacetiprocentní hranice. V kategorii vozidel s celkovou hmotností od 6 do 16 t DAF dosáhl necelých osmi procent.
Komentáře