Shell a Daimler dosáhly u tahačů rekordně nízké spotřeby 25,9 l/100 km

18 července 2011, 0:00

Shell se jako exkluzivní dodavatel paliv a maziv společnosti Daimler zúčastnil silničního testu tahačů Actros Euro V a Actros Euro VI známém jako "Record Run 2011". Na zkušební trati dlouhé 10 000 km Daimler prověřoval spotřebu paliva u nejnovější generace svých tahačů.
Za normálního každodenního provozu dosáhl Actros Euro V s novým palivem Shell FuelSave Diesel úspory 7,6 % a Actros Euro VI 4,5 % v porovnání s Actrosem MP3, což představuje spotřebu paliva pouhých 25,1 l/100 km pro nový Actros Euro V a 25,9 l/100 km pro Actros Euro VI.

Shell dodal jako exkluzivní partner svá paliva a maziva pro 10 000 km dlouhý test "Record Run 2011" spotřeby paliva nejnovější generace tahačů Daimler. Mercedes-Benz Actros Euro V a Actros Euro VI demonstrovaly svou nižší spotřebu v porovnání se současným Actrosem MP3 Euro V, který v roce 2008 stanovil světový rekord ve spotřebě paliva v kategorii čtyřicetitunových tahačů. Všechny tři tahače byly poháněny palivem Shell FuelSafe Diesel a používaly motorový olej Shell Rimula R6 LME.

Na často využívané trase z Rotterdamu (Nizozemsko) do Štětína (Polsko) a zpět za normálního každodenního provozu dosáhl Actros Euro V úspory paliva 7,6 % a Actros Euro VI 4,5 % v porovnání s Actrosem MP3. V absolutních číslech to představuje spotřebu paliva 25,1 l/100 km pro nový Actros Euro V a 25,9 l/100 km pro Actros Euro VI (Actros MP3: 27,1 l/100 km). Na test dohlížela společnost DEKRA, německá inspekční asociace motorových vozidel.

„Tento fantastický výsledek jen podtrhuje, jak přínosným se stalo naše partnerství s Daimlerem ve smyslu dosažení prvotřídní efektivity využití paliva u vozidel nákladní dopravy," uvedl Colin Abraham, viceprezident Shellu pro maziva a marketing komerčních paliv. „Naše spolupráce s Daimlerem nám dovoluje vedle nejmodernějších technologií motorů společně vyvíjet špičková maziva, která maximalizují efektivitu využití paliva v nákladních vozech příští generace. To je zcela v souladu s iniciativou Shellu v rámci tzv. Smarter Mobility (Chytřejší mobility). Doprava produkuje téměř čtvrtinu z celosvětových emisí CO2, proto je nezbytné pokračovat společně v hledání dlouhodobě energeticky efektivních řešení dopravy," dodal.

Iniciativa společnosti Shell „Smarter Mobility“ si klade za cíl kombinovat vývoj špičkových produktů pro dopravu společně s jejich efektivnějším používáním a zaváděním vyspělejší infrastruktury, ve které jsou využívány. Paliva a maziva Shell snižující spotřebu jsou dostupná ve více než 21 zemích světa.

Vzhledem k očekávanému výraznému nárůstu počtu vozidel na silnicích během nadcházející dekády je tato iniciativa zaměřena na zákazníky s cílem vytvořit prostředí, aby mohli „spotřebovávat méně a vypouštět méně emisí.“ Chce také inspirovat vlády, podnikatele a zákazníky k hledání společných řešení pro budoucnost dopravy.

Palivo Shell FuelSave Diesel dokáže u nákladních vozidel při dlouhodobém používání ušetřit až 3 % paliva. Obsahuje technologii SEI (Shell Efficiency Improver) pro úsporu paliva, která umožňuje efektivnější vznícení a spalování paliva oproti běžné naftě, což vede k účinnějšímu spalování v motoru. Palivo Shell FuelSave Diesel má nízkou pěnivost při tankování a pomáhá chránit před vznikem usazenin. Tím následně dlouhodobě zvyšuje efektivitu motoru.

Shell Rimula R6 LME je plně syntetický motorový olej vyvinutý ve spolupráci s Daimlerem. Využívá unikátní technologie, díky kterým se umí chemicky a fyzikálně přizpůsobit během používaní měnícím se požadavkům vysoce zatěžovaných motorů. Poskytuje správnou úroveň ochrany motoru a přispívá k efektivnímu provozu tím, že pomáhá snižovat spotřebu paliva a emise ve výfukových plynech.

„Record Run 2011 s našimi novými tahači Actros Euro V a Actros Euro VI nastavil nové standardy ve spotřebě paliva pro silniční dopravu," řekl Dr. Moeller, šéf testování vozidel Daimleru. „Rozhodujícím faktorem úspěchu testovací jízdy byla logistika tankování, která nám dovolila udržet se v našem denním plánu. Shell zajistil ideální podmínky pro rychlé a efektivní tankování v místě startu a cíle moderní cisternou. Chtěli bychom Shellu poděkovat za jeho profesionální podporu a vynikající flexibilitu během příprav a realizace testu," dodal.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!