MAN: Důsledně efektivně též ve stavebnictví

5 března 2013, 12:30

V průběhu dubnového veletrhu Bauma budou pod společným mottem „Důsledně efektivní“ na stánku společnosti MAN vystavena nová vozidla s motory emisní specifikace Euro VI určená pro práci ve stavebním sektoru.

Veletrh Bauma, celosvětová přehlídka techniky, strojů, vozidel a technologií pro stavebnictví a těžařský průmysl, bude nejdůležitější výstavní akcí prvního půlroku 2013, a to také pro výrobce nákladních vozidel.

Největší výstavní akci na světě svého druhu, která proběhne ve dnech od 15. do 21. dubna v Mnichově, si společnost MAN vybrala za místo světové premiéry nových motorů MAN Euro VI určených pro pohon stavebních vozidel. Nové modelové řady vozidel navíc představí inovované kabiny a další konstrukční novinky určené pro stavební sektor.

Nová stavební vozidla MAN Euro VI chtějí své potencionální i stávající zákazníky oslovit symbiózou ekonomického provozu a vysoké spolehlivosti a jednoduché manipulace a vysoké míry bezpečnosti provozu.

„Společnost MAN je po desetiročí silným partnerem stavebního průmyslu. V našich nových vozidlech s motory emisní specifikace Euro VI jsme ještě více rozvinuli silné stránky konstrukční filozofie TG pro stavební průmysl,“ říká Andres Nielsen, generální ředitel společnosti MAN Truck & Bus AG. „Právě proto je mottem premiéry nových modelů vozidel MAN TGL, TGM, TGS a TGX na veletrhu Bauma 2013 heslo: „Důsledně efektivní.“

Vyšší komfort, pohoda při práci

Nové modelové řady TGS a TGX přichází se zcela novým tvarováním přední části kabin, s harmonicky integrovaným, přestylizovaným ocelovým nárazníkem. Stejně tak je vybavena také varianta vozidel s pohonem kol všech náprav modelové řady TGM. Jde o jeden z typických prvků modelů MAN určeným pro práci ve stavebním průmyslu, ale též v komunálním sektoru (například sněžné pluhy). Nejen robustní a odolný, ale též praktický – třídílný nárazník, kvůli jednoduché výměně poškozené části, s integrovaným stupínkem, který ulehčuje řidiči čištění čelního skla.

Zákazníci velmi pozitivně reagují na nový design interiéru vozidel MAN TGL a TGM, jejichž silniční verze již byly představeny na veletrhu IAA 2012 v Hannoveru. Nové interiéry poskytují vyšší míru komfortu a praktičnosti a to především díky použitým vysoce kvalitním materiálům a jednoduchému ovládání všech funkcí.

Na veletrhu Bauma bude představen také model TGL s novou kabinou pro pracovní týmy (v nabídce bude také pro modelovou řadu TGM). Jde o velmi zdatné vozidlo s vysokou užitečnou hmotností, které poskytuje prostor, mimo vlastního nákladu, též až sedmičlenné posádce. Jeho větší bratr MAN TGM s pohonem kol obou náprav si díky velkým možnostem připojení externího pracovního nářadí zasluhuje přezdívku „úsporný pracant“.

MAN TGS je vozidlo na každodenní vysoce efektivní rutinní operace ve stavebnictví. Zajímavým konstrukčním prvkem je jedinečná brzda řízení, která výrazně zlepšuje manévrovací schopnosti vozidla na těžkém povrchu selektivním přibrzďováním kola na vnitřní straně poloměru zatáčky (podobně je realizováno řízení pásových vozidel). Brzda řízení je ovládaná spínacím tlačítkem na přístrojové desce, aktivuje se v závislosti na úhlu natočení volantu.

Co se týče všeobecného potenciálu pro práci v terénu, MAN nabízí široký sortiment připojitelných a permanentních pohonů kol všech náprav. Vozidla v konfiguraci 4×4, 6×6 a 8×6 mají standardně zapínatelný pohon všech kol, permanentně poháněné všechny nápravy s pneumaticky řízenou uzávěrou mezinápravového diferenciálu jsou volitelným prvkem (pro model TGS 8×8 jde o standardní vybavení).

Rozvod výkonových charakteristik zajišťuje rozvodová převodovka, vyvinutá a vyráběná přímo ve společnosti MAN. Specialitou značky je připojitelný hydrostatický pohon kol další nápravy MAN HydroDrive s nímž se na stavbách a v terénu uplatní například i tahač modelové řady TGX v kombinaci se stavebním sklápěcím návěsem.

Hospodárnost provozu v terénu podporuje automatizovaná převodovka MAN TipMatic s volitelným módem off-road.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!