MAN TGX jako vysoce výkonný tahač

27 dubna 2016, 8:07

MAN TGX s motorem D38 disponuje špičkovým potenciálem pro transport těch nejtěžších nákladů. Čtyřnápravový model TGX 41.640 8×4/4 charakterizuje nejvýkonnější verze motoru D38 a převodová skříň TipMatic TX. Díky masivnímu točivému momentu na úrovni hodnoty 3000 N.m celkem hladce zvládne silniční soupravu o celkové hmotnosti 250t. Řadicí spojka měniče točivého momentu umožňuje mimořádně přesné manévrování jízdní soupravy ve stísněných prostorách, při stoupání a samozřejmě při přepravě super těžkých nákladů.

Po představení modelové řady MAN TGX D38 následovalo rozšíření nabídky modelů pro segment nadrozměrné dopravy. Pokud jde o typ kabiny jsou na výběr velikosti typově označené jako XL, XLX, XXL a také verze s pravostranným řízením.

Pro operátory působící v přepravě nadrozměrného zboží je důležité, že nová vozidla Euro VI s motorem D38 mají stejné rozvory jako modely vybavené motory emisní specifikace Euro V s motory V8. To znamená, že se nezměnily parametry zatáčení tahače ani celé soupravy a tím pádem je možné bez problémů pracovat s již pořízenými záznamy k jednotlivým nadrozměrným přepravám provedeným v minulosti.

Vedle tzv. prémiové třídy s motorem o maximálním výkonu 640 k určeného pro extrémně těžké/nadrozměrné náklady společnost MAN dodává též další modely tahačů určených pro tento segment dopravy. Například TGX D38 s maximálním výkonem 560 k (2700 N.m), který je schopen pracovat se soupravou o celkové hmotnosti až 180 tun.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!