Jak čtyřletá Sophie dostala na hraní 18ti tunové Volvo FMX

, 4 prosince 2015, 9:07

Nepředvídatelné dítě a rádiem řízené 18ti tunové nákladní vozidlo. Hlavní aktérkou nejnovějšího filmu společnosti Volvo Trucks s názvem „Look who’s driving“ je čtyřletá Sophie, která podrobila Volvo FMX doposud nejnáročnější zkoušce z celé řady živých testů nákladních vozidel Volvo. Film navazuje na úspěšné předchozí díly, mezi které patří například „Impozantní roznožka“ (The Epic Split) nebo „Křeček za volantem“ (The Hamster Stunt).

V nejnovějším testu s názvem „Look who's driving" prohání čtyřletá Sophie 18tunové Volvo FMX po staveništi pomocí dálkového ovládání. Vozidlo bylo během roku vybaveno mnoha novými funkcemi a cílem tohoto testu bylo ukázat, jak si poradí s tím nejnáročnějším prostředím a do jaké míry dokáže řidiči tolerovat jeho chyby. „Abychom předvedli, co vozidlo skutečně dokáže, chtěli jsme ho vystavit opravdové zkoušce. A jaký testovací řidič by mohl být lehkomyslnější a nepředvídatelnější než čtyřleté dítě?" ptá se Ricard Fritz, viceprezident společnosti Volvo Trucks.

Převrácení
Sophie ve filmu projíždí staveništěm zcela nepředvídatelným způsobem – zkusí například vyjet strmý svah s měkkým povrchem. Volvo FMX nezůstalo ušetřeno ani převrácení o plných 360 stupňů. „Tato zkouška bezpochyby prokazuje schopnost vozidla vypořádat se s těmi nejextrémnějšími podmínkami, do jakých se může dostat. Pomáhají mu při tom různé funkce, jako je například nový systém automatické regulace prokluzu, díky kterému vozidlo zdolá i strmé svahy s měkkým povrchem. A také ukazuje odolnou konstrukci kabiny, na níž se podílí robustní přední nárazníky a vyztužená náprava," uvádí Gunnar Eliasson, vedoucí pracovník společnosti Volvo Trucks zodpovědný za uvádění nových produktů na trh.

Tento film je nejnovějším dílem seriálu živých testů a navazuje na předchozí úspěšná videa, jako jsou například „Impozantní roznožka" (The Epic Split) nebo „Křeček za volantem" (The Hamster Stunt).

V testu byly prověřeny tyto prvky a funkce:

  • Systém automatické regulace prokluzu – v případě potřeby automaticky zapíná pohon všech kol. Výsledkem je lepší trakce, menší míra opotřebení a nižší spotřeba paliva.
  • Robustní přední nárazníky kabiny – vyrobené z vysoce kvalitního ocelového plátu o tloušťce 3 mm, které jsou prodloužením podvozku.
  • Spodní kryt motoru – chrání vozidlo před poškozením od volně ležících předmětů (například při jízdě na šotolině nebo po kamenité cestě). I tento kryt je vyroben z 3milimetrového ocelového plátu a je navržen tak, aby odolal tlaku alespoň 5 tun.
  • Světlá výška Volva FMX činí 30 cm, což znamená, že důležité díly, jako jsou třeba součásti zavěšení nebo brzdové kotouče, nejsou při jízdě na rozbitém povrchu vystaveny riziku poškození.
  • Surová karoserie – jedinečné provedení surové karoserie chrání řidiče před zraněním i ve chvílích, kdy se vozidlo převrátí na bok.
  • Vodotěsnost – Volvo FMX je určeno pro práci v těch nejnáročnějších podmínkách, tedy i ve vodě. Všechny díly náchylné k poškození jsou utěsněny a chráněny před nečistotami a vodou.

Údaje o vozidle

  • Vozidlo: Volvo FMX 8×6 s pohonem všech kol
  • Výkon: 540 k
  • Specifikace: denní kabina, sklápěcí nástavba, převodovka I-Shift, extra vysoký podvozek

Video z nového testu „Look who's driving" si můžete prohlédnout zde:

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!