Tým Schwabentruck Racing powered by IVECO – vyvrcholení sezony v závodech tahačů

, 22 října 2015, 8:45

Dosud byla vrcholem posledního závodu sezony v Le Mans pro tým Schwabentruck vždy After Show Party organizace FIA. 11. říjen 2015 si však šéf týmu Georg „Schorsch“ Glöckler v kalendáři dvakrát podtrhne. Ačkoli se dosud tým mohl pochlubit jen skrovnými úspěchy, přinesla finálová neděle tučné body.

Sobota:
V časovém tréninku bojoval tým od samého začátku a skončil na šestém místě. Start v Super Pole byl téměř jistý. Proto se tým rozhodl vyčkat v boxové uličce a šetřit pneumatiky. Strategie totálně selhala krátce před koncem. V poslední sekundě vytlačil Frankie Vojtíšek Gerda Körbera z 10. místa a vyřadil ho tak z téměř jistého Super Pole. Gerd Körber byl pořádně naštvaný. „Strašně jsme riskovali. Jakmile se trať zlepšila, měli jsme znova vyjet. Nejhorší je, že jsme si skutečně nechali takový prostor, abychom pohodlně dojeli mezi první pětkou.“ Potvrdilo se, že kdo taktizuje, někdy také prohraje.

1. závod: Při startu z 11. místa se Gerd Körber řídil heslem „Plnou parou vpřed“. Ellen Lohrová, která v mistrovství Evropy zaujímala 9. místo, startovala z pozice 9. Na startu se kolem ní Gerd Körber rychle protáhl. V průběhu závodu došlo k trojboji mezi Steffi Halmovou a Reném Reinertem. Ať Gerd Körber dělal, co dělal, nenašel žádnou cestičku, kterou by proklouzl kolem nejrychlejší švábské závodnice. Na konci mu zbylo hořké 9. místo.

Steffi Halmová skončila osmá a tím zuby nehty uhájila pole position pro 2. závod. V cíli je oba dělilo 6/10 sekundy. Gerd Körber to bral sportovně: „Od začátku jsem na Steffi mohl vyvíjet tlak, ale blokovala každý útok. Vytoužené 8. místo obhájila s nasazením života. Takže startuje z pole position a já z 9. místa. V její situaci bych ale jednal stejně. Pro nás je důležité, že Ellen Lohrová byla za námi.“

Ve 2. závodě se bílo-oranžové IVECO po celou dobu lepilo na nárazník Antonia Albaceta, který předtím vyhrál první závod. Jako v předchozím závodě se Gerd Körber opět těsně přiblížil až k tahači MAN jedoucímu před ním, ale k tomu, aby ho předstihl, mu chyběl poslední krůček. Ani několik rychlých kol nestačilo k překonání španělského závodníka. Tak na konci opět zůstal na 9. místě. „Pokud to tak půjde dál, Ellen Lohrovou na body neporazíme,“ poznamenal šéf týmu Georg Glöckler. Ellen Lohrová měla na Gerda Körbera a tým Schwabentruck ještě dvoubodový náskok. Gerd Körber rozhodl, že se přes noc změní nastavení podvozku. Zdálo se však, že v Le Mans tým žádných úspěchů nedosáhne.

Neděle:
Po noční přestavbě stál na startu tahač IVECO Stralis s téměř novým nastavením. V zahřívacím kole na ještě mírně vlhké trati zajel Gerd Körber třetí nejrychlejší čas. Po zkaženém časovém ­tréninku předchozího dne zůstal tým ve hře a mohl reagovat na všechny útoky. Gerd Körber byl opět v Super Pole a s tahačem IVECO startoval z 6. místa.

1. závod: Od startu se Gerd Körber držel v čele. David Vršecký, Gerd Körber a Jochen Hahn si ­nic nedarovali. S 5. místem tým poprvé dosáhl na body­ a měl správnou slavnostní náladu. Gerd Körber byl také spokojený: „Dnes jsme se mohli měřit s úřadujícím vicemistrem Evropy. Po třech kolech jsem ve zpětném zrcátku­ viděl, že mě nemůže vážně ohrozit. Pro něj šlo stále ještě o titul vicemistra.“

2. závod: V závěrečném závodě předvedl Gerd Körber a IVECO největší souboj v Le Mans. Do první zatáčky se vedle sebe řítili René Reinert, Anthony Janiec a Gerd Körber. Gerd Körber ubral plyn, zatímco Reinert a Janiec za razantního odírání laku projeli zatáčkou. Körber se ale dostal do potíží, když se vedle něj vynořili Jochen Hahn a Adam Lacko a začali ho vytlačovat z trati. Krátce nato si Hahn a Lacko zkřížili cestu a Gerd Körber jim mohl poděkovat za třetí místo. Uprostřed závodního pole došlo ke srážce několika tahačů. Některé vozy se vzájemně vytlačily z trati. Gerd Körber ucítil po dvou kolech na zádech dech Davida Vršeckého a Francouzovi Janiecovi, který jel před ním, pořádně zatopil. Se žlutým tahačem MAN se několikrát dostal do kontaktu. Jeden náraz pak už stačil k tomu, aby kolem Janieca­ projel. Gerd Körber získal náskok před zbytkem závodního pole a se svým tahačem IVECO začal pronásledovat vedoucího Reného Reinerta (MAN). Ačkoli zajel nejrychlejší­ kolo, nestačilo to k tomu, aby Reinertovi sebral druhé vítězství v závodě. 60.000 diváků­ a celý tým Schwabentruck byli na nohou, protože Schwabentruck, IVECO a Gerd Körber předvedli nejlepší závod sezony. Gerd Körber se skoro nemohl protlačit na ­pódium. Naposledy stál na legendárních stupních vítězů v Le Mans v roce 2007.

Po slavnostním vyhlášení vítězů byl velmi dojatý. „Konečně, konečně jsem se tady zase postavil na stupně vítězů. Kdyby mi dnes ráno někdo řekl, že půjdu na pódium, měl bych ho za blázna. Je to naprosto neuvěřitelné.“ Díky oběma nedělním výsledkům splnil tým Schwabentruck cíl sezony. S celkem 27 body dosáhl konečného výsledku­ 124 bodů. Ellen Lohrová získala celkem 8 bodů a ztratila 9. místo. Na 8. místo se Steffi Halmovou týmu na konci chybělo jen 15 bodů. Na rozdíl od Gerda Körbera se zúčastnila 9. a 10. závodu. Takový výsledek je pro celou závodní scénu a pro tým malou senzací. 9. místo v celkovém hodnocení s účastí jen na 50% závodů.

Nyní je třeba hledat sponzory, kteří budou financovat sezonu 2016.Tým Schwabentruck Racing a Gerd Körber chtějí v každém případě pokračovat společně až do roku 2017. Mr. Truck Gerd Körber by pak mohl oslavit své 30. výročí v závodech tahačů. Fanoušci neochvějně stojí za svým týmem a za Gerdem Körberem. Takový typ závodníků soutěž tahačů potřebuje. Tým Schwabentruck si vůbec nedokáže představit sezonu bez Gerda Körbera.

Komentáře

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!