VOLVO: Lepší přilnavost a nižší spotřeba paliva díky nové funkci zvedání dvojité nápravy

, 9 září 2015, 8:49

S novým systémem zvedání dvojité nápravy nákladních vozidel Volvo lze odpojit a zvednout druhou poháněnou nápravu. Při jízdě naprázdno se toto opatření projeví zlepšením přilnavosti poháněných kol a snížením spotřeby paliva až o 4 procenta.

Společnost Volvo Trucks uvádí na trh systém zvedání dvojité nápravy. Tato funkce je určena pro vozidla převážející těžký náklad jedním směrem a vracející se zpět prázdná, s čímž se lze setkat například při přepravě dřeva či sypkých materiálů nebo při dovozu materiálu na staveniště.

„Se systémem zvedání dvojité nápravy lze u prázdného vozidla odpojit a zvednout druhou poháněnou nápravu. To s sebou přináší spoustu výhod, mezi nimiž dominuje zejména úspora paliva. V porovnání se situací, kdy jsou všechna kola v kontaktu se zemí, může zvednutí druhé poháněné nápravy ušetřit až 4 procenta pohonných hmot," uvádí Jonas Odermalm pracující u společnosti Volvo Trucks jako manažer pro segment stavebnictví.

Klasický diferenciál je u vozidel vybavených tímto systémem nahrazen zubovou spojkou umožňující odpojení a zvednutí druhé poháněné nápravy. Řidič si tak může sám vybrat, zda dá přednost výkonu a přepravní kapacitě konfigurace 6×4 se dvěma poháněnými nápravami, nebo lepší manévrovatelnosti konfigurace 4×2 s jednou poháněnou nápravou. Se zvednutou druhou poháněnou nápravou se totiž o metr sníží průměr otáčení a ještě ke všemu zamezíte zbytečnému opotřebovávání pneumatik a součástí zavěšení.

„Funkce zvedání dvojité nápravy je ideální pro přepravu, k níž z důvodu stavu cest či celkové hmotnosti soupravy potřebujete vozidlo s dvojitou nápravou, ale při které cestuje opačným směrem prázdný, případně jen s malým nákladem. Na kluzkých a měkkých površích může řidič zvednutím druhé poháněné nápravy zvýšit tlak na první nápravu, čímž získá více přilnavosti a sníží tak riziko uvíznutí," vysvětluje Jonas Odermalm.

Zvednutí dvojité nápravy s sebou přináší také pohodlnější jízdu s nenaloženým vozidlem, což může být často až polovina celkového času. Díky tomu, že s vozovkou mají kontakt pneumatiky pouze jedné poháněné nápravy, se sníží hluk v kabině i vibrace volantu.

Funkce zvedání dvojité nápravy je dostupná pro modely Volvo FM, Volvo FMX, Volvo FH a Volvo FH16.

Fakta o funkci zvedání dvojité nápravy
Se systémem zvedání dvojité nápravy lze za jízdy odpojit a zvednout druhou poháněnou nápravu.
Pneumatiky je možné zvednout až do výšky 140 mm nad zemí.
S aktivovaným systémem zvedání zadní nápravy lze snížit spotřebu paliva až o 4 procenta. Sníží se opotřebovávání pneumatik a o jeden metr se zkrátí průměr otáčení.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!