T OPTIFUEL: Snížení spotřeby paliva o 10,9%

23 června 2015, 8:52

Nezávislý zkušební ústav TÜV Rheinland udělil modelu Renault Trucks T Optifuel certifikát snížení spotřeby paliva o 10,9% v porovnání se standardním modelem T, které bylo dosaženo řidiči po absolvování školení hospodárné jízdy Optifuel Training.

Po mnoha měsících předváděcích akcí a prodeje modelu T Optifuel se značka Renault Trucks, přesvědčená jeho výkony z hlediska úspory paliva, rozhodla požádat nezávislý zkušební ústav TÜV Rheinland o změření a certifikaci úrovně spotřeby paliva, které toto vozidlo může dosáhnout. Ústav TÜV Rheinland tak uspořádal sérii testů s cílem ověřit tito úroveň u Renault Trucks T Optifuel. Výsledkem je změřená a certifikovaná úspora 10,9% ve spotřebě paliva modelu T Optifuel  v porovnání se standardním modelem Renault Trucks T. „Tato hodnota zjištěná a ověřená nezávislou institucí, dokládá, že Renault Trucks T Optifuel je tou správnou volbou pro naše zákazníky,“ vysvětluje Bruno Blin, prezident Renault Trucks. A dodává „vlastnosti modelu T související s aerodynamickými prvky výbavy a s inteligentními technologiemi výrazně snižují nároky vozidla na spotřebu paliva a přispívají tak k jeho finanční rentabilitě. “ Model T Optifuel představuje ucelenou nabídku, která v sobě spojuje vozidlo optimalizované z hlediska úspory paliva a školení hospodárné jízdy Optifuel Trainingvedené instruktory značky Renault Trucks. Porovnání bylo provedeno se standardní verzí modelu T bez dodatečné výbavy a před školením hospodárné jízdy řidičů.

Ústav TÜV Rheinland vybral dva zkušené řidiče jako reprezentativní vzorek řidičů v oboru dálkové přepravy. Renault Trucks zajistil vozidla spolu s návěsy a školením hospodárné jízdy řidičů. Dvěma zkušebními vozidly byly tahače Renault Trucks T 4×2 s motory Euro 6 DTI 11 o výkonu 430 k a se stejným poměrem nápravy (2,64). První vozidlo bylo ve „standardním“ provedení, druhé v konfiguraci Optifuel. Den před provedením zkoušky provedl ústav TÜV Rheinland hloubkovou kontrolu obou testovacích souprav, zvláště z hlediska tlaku v pneumatikách a jejich opotřebení, a dále pak kontrolu hmotnosti a technických vlastností souprav.

Verze Optifuel modelu Renault Trucks T je sériově vybavena všemi aerodynamické prvky (nastavitelné střešní a boční spojlery, rozšíření dveří, mezinápravové kryty) pro usměrnění a lepší obtékaní vzduchu. Model je dále vybaven balíčkem inteligentních technologií Fuel eco (bez režimu power, systém eco cruise control s režimem Optiroll, vypínatelný kompresor vzduchu, čerpadlo řízení s proměnným průtokem, automatické zastavení motoru). Maximální rychlost vozidla je ve výchozím nastavení omezena na 85 km/h.

Ústav TÜV Rheinland prováděl svá měření během testovacích jízd na trase dlouhé 200 kilometrů, která odpovídala trasám typickým pro meziregionální dálkovou přepravu. Obě vozidla byla zatížena nákladem o hmotnosti 32 tun. První den projeli oba řidiči stejnou trasu dvakrát, vždy v každé soupravě, tak aby nedošlo ke zkreslení výsledků. Druhý den řidiči absolvovali školení hospodárné jízdy Optifuel Training vedené instruktorem Renault Trucks. Třetí den pak oba řidiči znovu projeli vytyčenou trasu, přičemž v praxi využívali vědomosti nabyté v rámci školení.

Tento velmi striktní zkušební postup používaný ústavem TÜV Rheinland umožnil izolovat vnitřní výkony obou vozidel a vyloučit vnější faktory ovlivňující spotřebu paliva, jako je okolní teplota vzduchu, rozdíl ve valivém odporu obou návěsů či dopravní situace. Experti ústavu TÜV Rheinland na základě zkoušky konstatovali a potvrdili, že po zaškolení řidičů spotřeboval model Renault Trucks T Optifuel o 10,9% paliva méně než model Renault Trucks T ve standardní verzi. Tento výsledek znovu potvrzuje výkony modelu Renault Trucks T Optifuel z hlediska úspory paliva a význam školení hospodárné jízdy. Dosažené výsledky posilují odhodlání Renault Trucks nabízet svým zákazníkům vždy jen ty nejefektivnější a nejvýkonnější nástroje pro jejich podnikání.

Modelová řada T byla vyvinuta s cílem nabídnout dopravcům dokonalou rovnováhu mezi úsporou paliva a komfortem života na palubě vozidla. Díky aerodynamickému tvaru nové kabiny v sobě tato modelová řada snoubí efektivitu a nízkou spotřebu paliva, na níž Renault Trucks zakládá svou reputaci. Modelová řada pro dálkovou přepravu Renault Trucks přispívá ke snížení provozních nákladů svého majitele. Díky jejímu designu, sklonu čelního skla 12°, který zlepšuje hodnotu koeficientu odporu vzduchu CX až o 12 %, a poháněcí soustavě, která nabízí větší rozsah výkonů, vykazuje tato řada vozidel jednu z nejnižších hodnot spotřeby paliva na trhu.

Investice do modelu T Optifuel se zákazníkovi Renault Trucks vrátí již za 17 měsíců od pořízení vozidla, což představuje zhruba pouhou třetinu průměrné délky držení vozidla pro dálkovou přepravu, která činí v průměru 60 měsíců.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!