Scania V8 – téměř půlstoletí legendy

15 června 2015, 9:07

Od prvního 14-ti litrového motoru V8 s výkonem 350 k až k dnešním 16,4 litrovým modelům Euro 6 byly motory Scania V8 vždy technickými skvosty. Připojte se k nám na cestu za výkonem, točivým momentem a spolehlivostí, bez nichž se nejnáročnější přepravní úkoly neobejdou.

Od roku 1969, kdy Scania uvedla na trh první motor V8, prošly tyto agregáty dalekosáhlým vývojem přesně podle firemní strategie průběžného zdokonalování. Díky tomuto vývoji dokázala Scania plnit emisní standardy a požadavky zákazníků na spotřebu paliva, praktickou použitelnost, prodlouženou životnost apod. První nákladní vozidlo s motorem V8, model 140, bylo poháněno původním 14litrovým osmiválcem s výkonem 350 k. Dnešní modely Euro 6 jsou osazeny 16,4litrovou verzí. Jejich spotřeba je podstatně nižší, stejně tak jako emise.

Ačkoli podobností mezi těmito generacemi motorů není mnoho, mají přece jen něco společného (kromě toho, že patří mezi nejvýkonnější motory pro nákladní vozidla na světě): modularizaci. Modularizace umožňuje nabízet zákazníkům vozidla šitá na míru. Protože každý produkt je vyroben tak, aby vyhověl reálným potřebám daného zákazníka, je výsledkem nejlepší možná kombinace výkonu a kvality. Zákazníci mohou těžit ze špičkové provozuschopnosti, nízkých nákladů na údržbu a vysokých zůstatkových cen při prodeji ojetých vozidel, což vede k výjimečné produktivitě a rentabilitě.

S uvedením 16litrového motoru V8 v roce 2010 Scania představila technologii zhutněné ocelolitiny (CGI), která nyní nachází uplatnění u motorů Scania s výkonem přesahujícím 450 k. Blok válců z CGI je o 30 až 40 procent pevnější než bloky z běžné litiny. Vysoký výkon přináší vyšší zátěž a namáhání bloku motoru. Použití CGI tudíž zvyšuje spolehlivost. „Používáme vždy tu nejlepší dostupnou technologii,“ říká šéfkonstruktér motorů Scania V8 Roger Olsson. „Průběžné zdokonalování máme přímo v genech. CGI tak samozřejmě může být v budoucnu nahrazena ještě lepší technologií.“

Tisková zpráva Scania Czech Republic s.r.o.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!