Testování autobusů za severním polárním kruhem

1 dubna 2015, 9:31

Autobusy Mercedes-Benz a Setra jsou dlouhodobě proslulé svou vysokou mírou bezpečnosti a dobrou ovladatelností. Těchto privilegií se dosahuje mimojiné i testováním vozidel za extrémních podmínek. Právě z toho důvodu vyrazil tým Daimler Buses prověřit vlastnosti autobusů při provozu na sněhu a ledu až za samotný polární kruh. Jejich cílem se tentokrát staly umrzlé pláně a zamrzlá jezera severního Švédska a Finska.

Daná lokalita není zvolena náhodně – pouze zde je možné nasimulovat městský, meziměstský i dálkový provoz v topograficky pestrém prostředí. To vše za velice nízkých teplot, na ledu i sněhu. Je zde tedy možné testovat celé spektrum produkovaných vozidel v podmínkách, které lze jinak jen těžko nasimulovat. Premiéru si v daných podmínkách odbyly asistenty Active Brake Assist 3 a AEBS (asistent nouzového brzdění) a to s velmi dobrými výsledky. Testování probíhalo v délce 6 týdnů s tím, že vozidla absolvovala cestu z Neu Ulmu po vlastní ose, coby součást testu.

Cílem zkušebních jízd byla analýza funkcí, které jsou přímo ovlivňovány klimatickými vlivy. Šlo především o vyhřívání skel, ventilaci a vytápění, funkčnost stěračů, funkčnost tlakovzdušného systému, systém dodatečné úpravy výfukových plynů, předehřev AdBlue, funkci čerpadla posilovače řízení, funkčnost kloubového mechanismu článkových autobusů, vliv rozdílných teplot na plastové i kovové součásti, schopnost spouštění motoru za nízkých teplot a další. Mezi zkoušenými vozidly byli zástupci celého portfolia – Mercedes-Benz Citaro, Citaro G, CapaCity L, Tourismo K, Travego „Safety Coach“, Sprinter City 65, Setra TopClass S 516 HDH a další. U vozidel bylo dosaženo vynikajících výsledků ve všech jízdních režimech.

Za zmínku stojí nad očekávání dobrá funkce inteligentního dynamického řízení kloubového mechanismu ATC u vozidel Citaro G a CapaCity L, která byla vybavena zátěží pro simulaci obsazenosti. To se projevovalo předvídatelným a zcela čitelným chováním zadního článku i v extrémních situacích, zahrnujících velký úhel natočení při stoupání či prudkou změnu směru jízdy. Testování autobusů Mercedes-Benz a Setra v polárních oblastech má dlouholetou tradici a bývá vždy skutečnou prověrkou pro nově vyvinuté systémy, ať už šlo v minulosti o ABS, ASR či jiné.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!