Nákladní pneumatiky Goodyear – nejrychlejší pneumatiky světa

, 26 srpna 2016, 16:18

„Železný rytíř” („The Iron Knight“) společnosti Volvo Trucks překonal dva světové rychlostní rekordy na speciálních pneumatikách Goodyear a učinil z nich tak nejrychlejší pneumatiky světa.

Speciální pneumatiky, které vyvinula a vyrobila společnost Goodyear, jsou dalším výsledkem její spolupráce a partnerství v oblasti originální výbavy s předním výrobcem nákladních vozidel Volvo Trucks. Pneumatiky Goodyear „The Iron Knight“ dopomohly 4,5 tunovému nákladnímu vozu o výkonu 2400 koní k dosažení průměrné rychlosti 169,09 km/h během 21,29 sekundy, 1000 metrů od rozjezdu z místa. „The Iron Knight“ přitom smazal i rekord na vzdálenost 500 metrů s rychlostí 131,29 km/h za 13,71 sekundy od pevného startu. A aby byl zápis ještě působivější, během pokusů o rekord „Železný rytíř“ dosáhl rychlosti až 276 km/h.

Při konstrukci unikátních nákladních pneumatik pro nového rychlostního rekordmana mezi trucky Goodyear zúročil své bohaté zkušenosti se závody tahačů. Pláště nositele rekordu jsou nicméně postaveny na standardních kostrách poslední generace nákladních pneumatik, které jsou každý den v provozu na evropských silnicích. Nový světový rychlostní rekord zaznamenaný na nákladních pneumatikách Goodyear je tak dalším dokladem vůdčího technologického postavení značky Goodyear v odvětví dopravy.

„Zaručit, aby 4,5 tunový tahač s motorem s tak velkým výkonem a točivým momentem dobře seděl na závodní dráze při rychlosti až 280 km/h, je pro pneumatiky skutečně velký úkol,”řekl Laurent Colantonio, ředitel technologie nákladních pneumatik společnosti Goodyear v Evropě, na Blízkém východě a v Africe. „To, že umíme vyvinout pneumatiky vhodné k překonání světového rychlostního rekordu, dokládá, jak dobře dokážeme využívat pokročilé technologie a poslední inovace při výrobě výjimečných pneumatik. A to platí nejen pro pneumatiky ‚Železného rytíře‘, ale i pro naše standardní nákladní pneumatiky, které našim zákazníkům poskytují maximální výkonnost a pomáhají jim snižovat celkové náklady spojené s provozem jejich vozidel.”

Technlologie pneumatik Goodyear „The Iron Knight“ na řízenou nápravu o rozměru 315/70R22.5 vychází ze závodních pneumatik Goodyear Truck Racing, které používají všechny tahače na závodech mistrovství Evropy tahačů FIA European Truck Racing Championship (ETRC). Pneumatiky 495/45R22.5 na hnanou nápravu dokáží „ustát“ neuvěřitelný točivý moment, který je „Železný rytíř“ schopen vyvinout. Obě pneumatiky jsou postaveny na standardních kostrách, liší se použitou speciální směsí a dezénem běhounu. Jejich bočnice jsou ozdobeny grafickým motivem „Železného rytíře“.

Rekordní jízdy se uskutečnily na uzavřené testovací dráze v severním Švédsku. Za volantem „Železného rytíře“ seděl Boije Ovebrink, který nasbíral více než třicet let zkušeností z klasických automobilových závodů i soutěží tahačů a již předtím byl držitelem pěti rychlostních rekordů. Rekordy při zápisu přezkoumává mezinárodní asociace motoristického sportu FIA.

Volvo Trucks a Goodyear za sebou mají dlouhou historii spolupráce – zejména pokud jde právě o rychlostní rekordy. Vozidlo Mean Green, rovněž s Boijem Ovebrinkem za volantem, se v roce 2012 stalo nejrychlejším truckem s hybridním pohonem a pokořilo dva předchozí světové rychlostní rekordy rovněž na nákladních pneumatikách Goodyear.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!