Michelin podporuje bezpečnější autobusovou dopravu v průběhu londýnských olympijských her

, 23 července 2012, 0:00

V rámci 30.olympijských her, které se budou konat v Londýně od 27. července do 12. srpna, představuje Michelin svou nejnovější inovaci – “komunikující” pneumatiku.

Díky kombinaci Tire Pressure Monitoring System (TPMS – Systém monitoringu tlaku v pneumatikách) a čipů Radio Frequency Identification (RFID – Identifikace radiové frekvence) nabízí Michelin provozovatelům londýnské městské dopravy způsob, jak zvýšit bezpečnost pneumatik, kterými jsou vybaveny jejich autobusy, což má samozřejmě přímý vliv na okamžité zlepšení jak mobility vozidel, tak mobility těch, kteří je využívají.

Při použití v kombinaci s čipy RFID zabudovanými do pneumatik MICHELIN X InCityTM nyní senzory TPMS nejen umožňují velmi snadno získat data o tlaku v pneumatice a její teplotě, ale také dovolují bezchybnou sledovatelnost, která zefektivňuje a poskytuje monitoring po celou dobu, kdy je pneumatika osazena na vozidle.

Tato inovace naznačuje cestu k novým způsobům řízení vozových parků, a to nejen autobusových, ale nákladních vozidel, a to vše díky řešením, která budou již brzy k dispozici.

0.2 – Váha RFID v gramech
5 – Délka RFID čipu včetně antény v centimetrech
7 – Počet let, které byly potřeba pro vývoj této nové technologie.
20 – Počet patentů, které si Michelin zaregistroval díky této inovaci.
85 – Procento londýnských autobusů, které jsou vybaveny pneumatikami MICHELIN.
1 200 – Počet “komunikujících” pneumatik, kterými budou do konce roku 2012 vybaveny londýnské autobusy.
50 000 – Počet pneumatik s čipy RFID, které již byly vyrobeny pro validaci ve všech testovacích fázích.
6 miliard – Celkový počet kilometrů najetých při testování pneumatik s touto novinkou.

Pro bezpečnější, efektivnější mobilitu
Michelin uvádí na trh „komunikující“ pneumatiku. Vložením RFID čipu do svých pneumatik vytvořila Skupina Michelin elektronickou vazbu, která se přenáší z pneumatiky do systému zpracování dat. RFID čip nevyžaduje baterii, protože je dobíjen elektromagnetickými vlnami vydávanými při přenosu dat. Paměť RFID čipu, který používá Michelin, je rozdělena na 4 části. Jeho
životnost je výrazně delší než životnost samotné pneumatiky. A stejně jako je tomu u čárkových kódů, neexistuje ani v tomto případě žádné riziko smazání dat nebo existence štítků, které nejsou zaevidovány. Mimo stále více zákazníků může do čipů zadávat svá vlastní data, která je možné aktualizovat po celou dobu živnotnosti pneumatiky. Data obsažená v čipech jsou přenášena bezdrátovým, bezkontaktním systémem, který využívá radiové vlny.

Studie prokázaly, že je v průměru na kontrolu tlaku a stavu pneumatiky na autobuse či nákladním vozidle potřeba 15 minut. Proto potřebují manažeři vozových parků využívat pro kontrolu pneumatik na stovkách vozidel svých vozových parků komplexní systémy údržby, které nejsou příliš nákladné, a to zejména kvůli dvojitě osazeným kolům, která celkově komplikují proces kontroly.

Michelin tento systém inovoval tím, že vytvořil komplexní údržbový ekosystém, který v sobě kombinuje čipy RFID chips a TPMS1. Díky „komunikující“ pneumatice MICHELIN operátor pouze projde kolem pneumatiky s elektronickou čtečkou, která načte komplexní, mimořádně spolehlivá data získaná díky TMPS za mnohem kratší dobu a zároveň získají z RFID čipu jedinečné identifikační číslo pneumatiky. Díky tomu mohou nejen provádět kontroly častěji a efektivněji, ale také zárovň díky čipu RFID zajistit bezchybnou dohledatelnost historie pneumatiky.

Tato inovace posiluje dohledatelnost informací, protože kontrola jednotlivého identifikačního čísla každé pneumatiky může být problematická, zejména v případě, kdy jsou čísla pneumatik na vnitřních boočnicích, což se stává velmi často. I když je číslo na vnější straně, bývá obtížné ho přečíst kvůli neustálému tření a škrábancům či jiným překážkám, kterým jsou pneumatiky v náročném prostředí vystaveny.

Michelin při navrhování TPMS sensoru využil své zkušenosti s nasazováním a demontáží pneumatik i svou schopnost zajistit, aby toto zařízení bylo vysoce odolné. Schopnost Michelinu inovovat své pneumatiky umožnila dopravním společnostm zlepšit se
ve dvou oblastech, které byly v minulosti zcela neslučitelné – opltimalizace doby nutné pro údržbu vozidel a zároveň významně posílit bezpečnost..

Zdroj: michelin.cz

 

Komentáře

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!