Mezinárodní logistický provider DACHSER pokračoval v roce 2016 ve svém růstu a dosáhl konsolidovaného hrubého obratu ve výši cca 5,71 miliard euro, což ve srovnání s předchozím rokem představuje nárůst o 1,7 procenta. Počet odbavených zásilek vzrostl o 2,4 procenta na 80 milionů kusů a tonáž zásilek se zvýšila o 2,4 procenta na 38,2 miliony tun. Hnacím motorem růstu byly evropské pozemní přepravy a logistika potravin.
„Navzdory volatilitě globální ekonomiky jsme si díky organickému růstu na úrovni předchozích let dokázali udržet naši stabilní tržní pozici. Zároveň se aktivně zabýváme řešeními pro trhy budoucnosti,“ říká CEO společnosti DACHSER Bernhard Simon.
Detailní pohled na rok 2016
V obchodní oblasti Road Logistics (Pozemní logistika), která představuje 75 procent obratu společnosti DACHSER, těžila divize DACHSER European Logistics (EL) z důsledné proexportní strategie. Díky ní se této divizi podařilo dosáhnout hrubého obratu ve výši 3,5 miliardy euro, což představuje nárůst o 2,4 procenta. Počet zásilek narostl o 2,2 procenta, tonáž o 2,3 procenta. „Naše pobočky v jednotlivých zemích profitovaly ze silné poptávky po přeshraničních přepravách v rámci jednotného evropského trhu. Co se zbožové výměny týče, Evropa je a nadále zůstane stabilní a úzce propojená,“ komentuje Bernhard Simon.
Divize DACHSER Food Logistics zaznamenala s nárůstem obratu o 9,5 procenta na 812 milionů euro opět nejrychlejší růst v celém koncernu. Hnacím motorem této divize se v první řadě stal silný tuzemský obchod se spotřebním zbožím v Německu. Dalším úspěšným stavebním kamenem této divize je síť European Food Network pro přeshraniční přepravy potravinářských výrobků.
Společně se 13 partnery, deseti přidruženými partnery a pravidelnými linkami mezi 34 zeměmi má tato logistická síť pro potravinářské zboží největší geografické pokrytí v celé Evropě. „K tomuto potěšujícímu růstu přispěla naše vysoká úroveň kvality stejně jako pozitivní vliv evropského hubu pro přepravy potravin v Erlensee nedaleko Frankfurtu,“ vysvětluje Bernhard Simon.
Obrat obchodní oblasti DACHSER Air & Sea Logistics poklesl v roce 2016 o 3 procenta na 1,54 miliard euro, přičemž počet zásilek zůstal stejný jako v předchozím roce. K poklesu obratu vedly nízké ceny mezinárodních přeprav, zejména námořních přeprav, a negativní měnové dopady. „S volatilitou na trhu s mezinárodními leteckými a námořními přepravami se umíme vypořádat a tuto obchodní oblast i nadále rozvíjíme,“ říká Bernhard Simon.
DACHSER nabízí svým zákazníkům v tomto segmentu celosvětové dodavatelské řetězce, úzké napojení na evropskou síť pozemních přeprav a jednotné IT systémy. Budováním vnitroasijských přeprav a cíleným organickým růstem své sítě v Americe se společnost zaměřuje i na mimoevropské zákazníky.
Investice do sítě a výzkumu a vývoje
DACHSER navýšil objem plánovaných investic ze 125 milionů euro v roce 2016 na 177 milionů euro v roce 2017. Investice budou proudit především do rozšiřování poboček v síti, IT systémů a do výzkumu a vývoje. „Intenzivně a do hloubky se zabýváme logistickými řešeními budoucnosti a možným stupněm jejich digitalizace. DACHSER zahájil na několika úrovních v rámci celého koncernu inovativní procesy, aby si i nadále udržel svoji roli průkopníka a inovátora na trhu,” zdůrazňuje Bernhard Simon.
Navíc DACHSER investoval i do rozvoje kontraktní logistiky – jen v posledních dvou letech vytvořil dalších 350.000 m2 skladové plochy s více než 300.000 paletovými místy. V současné době tak DACHSER nabízí svým zákazníkům přes dva miliony paletových míst v téměř 200 skladových prostorách na čtyřech kontinentech.
Růstový trend i v DACHSER Czech Republic
DACHSER Czech Republic zaznamenal v roce 2016 zvýšení obratu o 9 procent na 2,4 miliardy korun a překročil magickou hranici milionu zásilek za rok – odbavil více než 1.050.000 kusů zásilek o celkové tonáži 560.000 tun. „I desátý rok společnosti jako součást skupiny DACHSER byl úspěšný,“ komentuje Ing. Petr Kozel, generální ředitel DACHSER Czech Republic a. s., a dodává, „podařilo se nám získat nové zakázky a také jsme rostli společně s našimi stávajícími zákazníky především v exportních přepravách.“
Komentáře