Asociace krajů proti rozšiřování mýta

4 dubna 2017, 9:26

I Asociace krajů se přidala ke kritikům vládního záměru rozšířit mýto o 900 kilometrů na silnicích prvních tříd.

Je tedy nejvyšší čas, aby vláda přestala prosazovat ekonomický nesmysl, který nemá oporu ani v žádné z vypracovaných studií, a revidovala své politické rozhodnutí. Kraje jsou proti, odborný garant – ministerstvo dopravy je proti, profesní organizace – ČESMAD BOHEMIA, Svaz průmyslu a dopravy, Hospodářská komora a další jsou také proti. V čím zájmu tedy vláda ono usnesení přijala?

Generální tajemník Sdružení ČESMAD BOHEMIA Vojtěch Hromíř k tomu dodává: „Tlačit na rozšíření mýta tam, kde bychom jeho provoz museli dotovat z peněz vybraných na dálnicích jen proto, aby do tendru mohli vstoupit uchazeči se satelitní technologií, je proti zájmům daňových poplatníků.  Peníze, které zaplatí dopravci a pak jejich zákazníci a občané, by měly sloužit k výstavbě a údržbě naší zanedbané silniční sítě a nikoliv živit dodavatele mýtných systémů.“

Související články

Konference „Minimální mzda“
Konference „Minimální mzda“

Za účasti asi dvou set majitelů dopravních firem proběhla ve středu v brněnském Bobycentru konference k nejpalčivějšímu celoevropskému problému silniční dopravy: minimální mzdě a dalším ochranářským opatřením štěpícím EU.

Rozšíření mýta musí být podle vládního prohlášení
Rozšíření mýta musí být podle vládního prohlášení

Ministerstvo dopravy předkládá vládě informaci o rozšíření mýtných úseků od roku 2020. Materiál se bohužel snaží vyhovět zadání sestavenému koaličními experty, kteří se ovšem obešli bez jakékoliv analýzy a dospěli k názoru, že těch nových kilometrů silnic I. nebo II. třídy má být alespoň 850.

Otevřený dopis ČESMAD BOHEMIA premiéru Sobotkovi
Otevřený dopis ČESMAD BOHEMIA premiéru Sobotkovi

Sdružení ČESMAD BOHEMIA zaslalo premiéru Bohuslavu Sobotkovi otevřený dopis týkající se rozšíření zpoplatnění silnic. Přinášíme Vám celé znění dopisu.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!