Zákazníkům, kteří se v poslední době potýkají s nedostatkem lodního prostoru pro exportní přepravy do Číny, nabízí DB Schenker alternativní přepravní řešení – železniční přepravu celokontejnerových i kusových zásilek.
Z důvodu poklesu a vynechání některých importních servisů v době Čínského nového roku nelze v námořní přepravě v nejbližší době očekávat zásadní zlepšení aktuálního stavu. S ohledem na očekávané změny na trhu lze předpokládat podobně napjatý stav během celého prvního pololetí letošního roku.
Vhodnou alternativou, která navíc zásadním způsobem zkracuje dobu přepravy až na polovinu, jsou železniční přepravy kontejnerů z a do Číny. Celokontejnerové
zásilky (FCL) přepravuje společnost DB Schenker v současnosti standardně mezi 13 významnými hospodářskými centry v Číně a Evropě několika spoji týdně. Standardním řešením je i přeprava kusových zásilek (LCL) mezi Čínou a Evropou, a to jak v exportním, tak v importním směru. Zde je možné počítat s několika odjezdy v obou směrech v průběhu týdne. Přepravu celokontejnerových i kusových zásilek nabízí DB Schenker také v importu z Jižní Koreje. Exportní přepravy do Jižní Koreje realizuje pouze v podobě celých kontejnerů.
Standardní doba přepravy celokontejnerových zásilek z Číny do Evropy v režimu door-door se pohybuje v rozmezí 20 až 22 dnů, v případě přepravy kusových zásilek je doba přepravy kolem 25 dnů. V exportním směru z Evropy do Číny se doba přepravy celokontejnerových zásilek pohybuje v rozmezí 25 až 27 dnů, u kusových zásilek je doba přepravy přibližně 27 dnů.
Přeprava kusových zásilek je vhodnou alternativou také k leteckým přepravám, a to zejména díky nižším přepravním nákladům u objemnějších zásilek.
Komentáře