Společnost Goodyear odhalí tento týden na veletrhu užitkových vozidel IAA 2016 v Hannoveru prototyp nákladních pneumatik Goodyear SUPER FUELMAX. Prototypem pneumatik na řízenou i hnanou nápravu, který splňuje požadavky na nejvyšší úspornost odpovídající třídě A energetických štítků Evropské unie, bude vybaven jeden z modelů v expozici značky DAF, která obecně vyniká vysokou hospodárností.
Prototyp vystavených pneumatik Goodyear – SUPER FUELMAX S na řízenou nápravu o rozměru 385/55R22.5 a SUPER FUELMAX D na hnanou nápravu o rozměru 315/70R22.5 – vychází z velmi úspěšné řady pneumatik s nízkým valivým odporem Goodyear FUELMAX. Na veletrhu IAA bude k vidění na tahači DAF XF optimalizovaném na co nejnižší spotřebu. Vedle energetického štítku hodnoty A podle metodiky Evropské unie splňují pneumatiky na hnanou nápravu rovněž podmínky certifikace pro označení zimních nákladních pneumatik symbolem hory s trojitým vrcholem a symbolem sněhové vločky (3-Peak-Mountain-Snowflake; 3PMSF). Prototyp extrémně úsporných pneumatik odráží odhodlání značky Goodyear vyvíjet inovativní výrobky, které snižují celkové náklady dopravců na vlastnictví jejich vozidel pomocí nízké spotřeby paliva, které tvoří jejich klíčovou nákladovou položku.
„Prototyp nových pneumatik Goodyear SUPER FUELMAX ilustruje naše odhodlání přicházet s inovativním řešením potřeb dopravců,” řekl Benjamin Willot, marketingový ředitel užitkových pneumatik značky Goodyear v regionu Evropy, Blízkého východu a Afriky. „Štítky Evropské unie pokrývají pouze tři výkonnostní ukazatele, my však každý nový výrobek před uvedením na trh hodnotíme podle 50 různých výkonnostních charakteristik a musí splňovat všechny jejich náročné požadavky. Pneumatiky SUPER FUELMAX s hodnotou valivého odporu třídy A energetického štítku EU dokládají náš závazek vyvíjet pro zákazníky moderní úsporné nákladní pneumatiky, které ovšem současně splňují i všechna ostatní důležitá kritéria.”
Složení směsi na pneumatiky na hnanou i na řízenou nápravu na bázi siliky bylo vyvinuto speciálně pro tento prototyp. Díky kombinaci speciálního výrobního postupu a vulkanizace se silika s polymerem spojuje způsobem, jehož výsledkem je nižší hodnota valivého odporu a vysoká životnost běhounu.
Dezén běhounu pneumatik SUPER FUELMAX S na řízenou nápravu sází na prověřenou a osvědčenou technologii dezénových drážek IntelliMax. Díky skrytým drážkám kapkovitého tvaru, které se ve stopě zavírají, tato technologie omezuje možnost vzniku smyku, a to zejména v zatáčkách. Horizontálně propojená obvodová žebra se vzájemně podpírají, což omezuje jejich pohyblivost a zvyšuje pevnost běhounu.
V případě pneumatiky SUPER FUELMAX D na hnanou nápravu Goodyear upravil dezén bloků běhounu a zvýšil také jejich tuhost. V kombinaci se směsí s nízkým valivým odporem je výsledkem nové celkové konstrukce pneumatik významně lepší palivová hospodárnost ve srovnání se současnou řadou FUELMAX D. Upravená konstrukce dále přinesla také snížení hodnoty valivého odporu při zachování vyvážené výkonnosti v ostatních důležitých kritériích. Mezi centrálními a bočními žebry Goodyear uplatnil technologii IntelliMax Rib, aby pomocí tvarových zámků zvýšil tuhost žeber a snížil tak valivý odpor, prodloužil kilometrový proběh a zajistil rovnoměrné opotřebovávání.
Goodyear byl první výrobce pneumatik, který na trh uvedl nákladní pneumatiky splňující hodnotu A valivého odporu na energetickém štítku podle požadavků Evropské unie. Jednalo se o návěsovou pneumatiku 385/55R22.5 LHT II. V současné době nabízí pneumatiky Goodyear FUELMAX T v rozměrech 385/55R22.5 a 435/50R19.5, což jsou rovněž návěsové pneumatiky splňující hodnotu A štítku valivého odporu. Spolu s prototypem pneumatik SUPER FUELMAX na řízenou a hnanou nápravu budou moci nyní zákazníci značky Goodyear využívat ke svému prospěchu kombinaci „áčkových” pneumatik na všech nápravách vozidla
Komentáře