Autonomní vozidla v překladišti? Tato společnost je již testuje

17 července 2024, 12:29

Autonomní vozidla jsou v automobilovém průmyslu žhavým tématem. Situace se nevyhýbá ani logistice: ačkoli do oficiálního vyjetí plně autonomních nákladních vozidel do ulic je ještě daleko, v uzavřených provozech již probíhají testy.

 Dachser autonomní vozy

Dachser testuje autonomní manévrovací vozidla

Rušné překladiště je ideálním, ale také velmi náročným testovacím místem pro autonomní technologie. Společnost Dascher na svém terminálu v Langenau dokazuje, že budoucnost již dorazila. Dva tahače Kamag PrecisionTractors jezdí po terminálu a přesouvají návěsy mezi jednotlivými nakládkami. Řidiči jsou uvnitř, ale pouze pro účely kontroly: vozidla se pohybují plně automatizovaně. O to se stará systém senzorů na střeše a předním nárazníku a také antény GPS, které shromažďují informace o prostředí a přesně určují polohu vozidla.

Vozidla mohou zrychlit maximálně na 20 km/h, ale ani tato rychlost pro ně není dosažitelná, protože podle zákona nesmí překročit 6-8 km/h.

„Automatizace manévrování s výměnnými nástavbami a návěsy z místa, kde jsou zaparkovány, na nakládací a vykládací terminál má obrovský potenciál, zejména vzhledem k nedostatku řidičů na trhu práce,“ říká Stefan Hohm, ředitel vývoje společnosti Dachser.

Zajímavé je, že příprava provozu autonomních vozidel na překladišti nekončí nákupem samotných tahačů. Senzory a kamery, které spolupracují s nákladním vozidlem, se musí umístit také na budovy v areálu. V případě detekce objektu (nebo například chodce) odešlou informaci do kabiny, čímž je zajištěno, že „robot“ je předem varován.

Vozidla jsou testována v rámci tři a půl roku trvajícího výzkumného projektu SAFE20, který financuje Spolkové ministerstvo hospodářství a ochrany klimatu (BMWK). Testuje se nejen přesnost tahačů, ale také jejich použití v co nejreálnějších podmínkách. Zástupci zdůrazňují, že jim záleží na spolehlivosti a – především – na tom, aby vozidla na místě nepřekážela, ale pomáhala.

„Někdy jsme měli problémy v extrémně špatných povětrnostních podmínkách, například při hustém sněžení, ale tyto problémy se dají vyřešit,“ řekl André Bilz vedoucí oddělení trendů a technologického výzkumu v podnikovém výzkumu a vývoji.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!