Mercedes-Benz Trucks otevírá nabíjecí park pro elektrovozy

, 3 srpna 2022, 15:39

Společnost Mercedes-Benz Trucks společně s firmou Netze BW Sparte Dienstleistungen otevřela pro zákazníky dobíjecí park pro elektromobily. Nachází v bezprostřední blízkosti informačního centra (BIC) ve Wörthu nad Rýnem.

V „eTruck Charging Park“ si nyní mohou zákazníci provozující elektrické nákladní automobily vyzkoušet nabíjecí terminály a nabíjecí systémy různých výrobců a ve spolupráci s odborníky z Mercedes-Benz Trucks přímo na místě vypracovat řešení nabíjení vhodná pro jejich použití. Možnost vyzkoušet si různá technická řešení je zde spojena s komplexním poradenstvím, které jim pomůže začít s elektromobilitou.

„V rámci transformace na elektromobilitu chceme našim zákazníkům nabídnout nejen elektrický nákladní automobil, ale také integrované řešení, které zahrnuje poradenství a řešení nabíjecí infrastruktury – a to z jediného zdroje. Náš zákaznický nabíjecí park ve Wörthu je nedílnou součástí této koncepce, která umožňuje vyzkoušet si na vlastní kůži používání nabíjecí infrastruktury v podmínkách blízkých praktickému provozu,“ říká Michael Scheib, vedoucí produktového managementu společnosti Mercedes-Benz Trucks.

„Vedle technického vývoje všech potřebných komponentů je jedním z rozhodujících faktorů pro úspěch elektrické nákladní dopravy vybudování infrastruktury pro nabíjení,“ vysvětluje Axel Hausen, vedoucí velkých projektů elektromobility, marketingu a speciálních projektů ve společnosti Netze BW Sparte Dienstleistungen.

„Společně s naší mateřskou společností EnBW přinášíme do projektu bohaté zkušenosti v oblasti nabíjecí infrastruktury a energetiky. Společně s investory, jako jsou provozovatelé vozových parků elektromobilů, výrobci nákladních vozidel, průmysloví i B2B zákazníci a obce, vyvíjíme řešení nabíjení na míru, zejména pro logistiku. Ty pomohou rozvoji těžké dopravy s elektrickými vozidly.“

Nabíječky připravené k testování

Nabíjecí park pro elektrické nákladní automobily nabízí v první fázi provozu šest nabíjecích terminálů od různých výrobců s výkonem od 40 kW do 300 kW. Vzhledem k rychlému vývoji nabíjecí technologie má park modulární konstrukci, takže nabíjecí terminály lze podle potřeby přidávat nebo nahrazovat. V další fázi bude možné instalovat také megawattový nabíjecí terminál MCS (Megawatt Charging System).

Díky tomu, že jsou různé možnosti nabíjení k dispozici na jednom místě, je mohou zákazníci přímo porovnat. Současně se bude nabíjecí park pro elektrické nákladní automobily zabývat důležitými otázkami, jako je připojení k síti, místní výroba energie, skladování energie a inteligentní řízení nabíjecích procesů. Bude například možné demonstrovat způsoby integrace procesů nabíjení do stávajících logistických procesů, čímž sníží náklady na energii.

V rámci testovací jízdy vozů eActros 300/400 si zákazníci mohou přímo vytvořit názor na výkon, dojezd a nabíjecí vlastnosti elektrických vozů. Na základě těchto znalostí mohou také společně s odborníky na místě vyvinout kompletní elektrické řešení pro jejich individuální požadavky. Možnosti efektivního napájení nabíjecích terminálů demonstruje fotovoltaické zařízení umístěné na stříšce nabíjecího parku a připojené ke stacionární baterii.

Transparentní poradenství usnadňuje vytvoření infrastruktury pro nabíjení

Jednou z priorit dobíjecího parku pro elektromobily je poskytování osobního poradenství zákazníkům – tzv. eConsulting. Zákazníci se zde z první ruky seznámí s možnostmi zavedení elektromobility do vlastního vozového parku a její integrace do pracovních procesů. Úspěšný přechod na elektromobilitu totiž vyžaduje nejen to, aby ji zákazníci vyzkoušeli, ale také to, aby se jim dostalo kompetentní podpory na cestě k vytvoření vlastní nabíjecí infrastruktury.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!