Daimler Truck AG a TotalEnergies spolupracují v oblasti využití vodíku

17 listopadu 2021, 12:20

Společnosti Daimler Truck AG a TotalEnergies podepsaly dohodu o společném závazku k dekarbonizaci silniční nákladní dopravy v Evropské unii. Partneři budou spolupracovat na vývoji vodíkové infrastruktury pro nákladní automobily s neutrálními emisemi CO2. Společnosti chtějí hrát vedoucí úlohu při zavádění vodíkové technologie.

Daimler Truck AG a TotalEnergies spolupracují v oblasti využití vodíku

Spolupráce se bude týkat nákupu vodíku a související logistiky, dodávek vodíku do čerpacích stanic, vývoje vodíkových vozů, vytvoření zákaznické základny a dalších oblastí. Společnost TotalEnergies chce do roku 2030 přímo nebo nepřímo spustit až 150 vodíkových čerpacích stanic v Německu, Nizozemsku, Belgii, Lucembursku a Francii. V rámci této spolupráce začne společnost Daimler Truck do roku 2025 dodávat nákladní vozidla s vodíkovými palivovými články svým zákazníkům v těchto čtyřech zemích. Výrobce nákladních vozidel bude podporovat své zákazníky, aby zajistil snadný a konkurenceschopný provoz těchto vozidel.

Karin Rådströmová, odpovědná za značku Mercedes-Benz Trucks a členka představenstva společnosti Daimler Truck AG:

„Plně se hlásíme k cílům Pařížské dohody o ochraně klimatu a chceme také aktivně přispívat k dekarbonizaci silniční nákladní dopravy v Evropské unii. V dálkové dopravě počítáme se zavedením dvou CO2 neutrálních řešení. Vedle nákladních vozidel poháněných výhradně elektřinou z baterií nám jde především o využití nákladních vozidel poháněných vodíkovými palivovými články. Za tímto účelem hodláme společně se silnými partnery, jako je TotalEnergies, vybudovat v Evropě vodíkovou infrastrukturu. Pevně věřím, že to přispěje k rozšíření nákladních vozidel s palivovými články v dopravě.”

Alexis Vovk, ředitel marketingu a služeb a člen představenstva společnosti TotalEnergies:

„Vodík bude hrát důležitou roli v úsilí společnosti TotalEnergies o dekarbonizaci silniční dopravy, zejména dálkové nákladní dopravy. Naše společnost aktivně zkoumá všechny aspekty vodíkové dopravy, od výroby až po dodávky a distribuci, a za tímto účelem navazuje klíčová partnerství. Po vzájemné konzultaci chceme vybudovat multienergetickou společnost s ambicí dosáhnout do roku 2050 uhlíkové neutrality. Jedním z hlavních úkolů, které chceme řešit, je proto rozvoj evropské sítě vodíkových čerpacích stanic pro silniční dopravu. Jsme hrdí na to, že můžeme spolupracovat s tak motivovaným hráčem, jakým je společnost Daimler Truck, na uplatňování jednotného přístupu k rozvoji nákladní dopravy s neutrálními emisemi CO2.”

V zájmu dalšího rozvoje těchto projektů a širšího využití vodíku v silniční nákladní dopravě chtějí obě společnosti rovněž prozkoumat možnosti snížení celkových provozních nákladů nákladních vozidel na vodíkový pohon. Za tímto účelem je samozřejmě žádoucí také spolupráce s regulačními orgány, které vytvářejí příslušný právní rámec v Evropské unii. Společnosti Daimler Truck a TotalEnergies jsou mimo jiné také členy konsorcia H2Accelerate, v rámci kterého jsou i nadále odhodlány spolupracovat na podpoře zavádění vodíkového pohonu do evropské dopravy v příštím desetiletí.

Author: MaK
Journalist at TruckFocus.cz

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!