Kögel představuje návěs Cargo Rail generace NOVUM

, 4 června 2019, 11:28

Na výstavě transport logistic 2019 byl představen návěs Kögel Cargo Rail s výbavou RoRo. Návěs Cargo Rail prodělal změny v souvislosti s příchodem generace NOVUM. Díky optimalizovanému profilu vnějšího rámu a vylepšené nástavbě je Kögel Cargo Rail nejen robustnější, ale je s ním také snadnější manipulace při každodenním používání.

Kögel Cargo Rail generace NOVUM se navíc vyznačuje velmi vysokým stupněm individualizace, takže ho lze přizpůsobit konkrétním požadavkům přepravců. Tento návěs navíc podstatně přispívá k ochraně životního prostředí a ke snížení emisí CO2. Neboť díky flexibilní možnosti použití v silniční, železniční a lodní přepravě lze optimálně využívat výhody trajektové dopravy a železnice na hlavních tratích a flexibility nákladního vozidla při přivážení a odvážení.

Foto: Kögel Cargo Rail generace NOVUM
Foto: Kögel Cargo Rail generace NOVUM

Rám v provedení Rail
Návěs Kögel Cargo Rail má vysoce stabilní odlehčený ocelový rám a sedlo o výšce 120 milimetrů. Návěs pro multimodální použití se vyznačuje optimalizovaným profilem vnějšího rámu a vylepšenou nástavbou, které jsou charakteristické pro návěsy generace NOVUM.
Vlastní hmotnost návěsu v základní výbavě začíná přibližně na hodnotě 6.350 kilogramů. Nosnost podlahy je dimenzována pro vysoké zatížení nápravy vysokozdvižného vozíku až 7.200 kg. Kromě dobře známých výhod generace NOVUM, jako je nová vzduch a světlo propouštějící konzola na přední stěně, která odvádí síly přes podélný nosník do rámu, nový profil vnějšího rámu, který významně zlepšuje dostupnost vázacích bodů Vario-Fix, a variabilní kapsy na latě, má Kögel Cargo Rail rozsáhlou standardní výbavu. Sériově dodávaných 13 párů vázacích třmenů je nově opatřeno bočními háky pro jednodušší manipulaci a disponuje silou v tahu 2.500 kilogramů. Exponát vystavovaný na výstavě transport logistic má pro optimální zajištění nákladu ve vnějším děrovaném ocelovém rámu Vario-Fix volitelně k dispozici 24 párů vázacích třmenů se silou v tahu 2.500 kg na každý třmen.

Díky uchopovacím hranám integrovaným v rámu, plachtové ochraně proti čelistem chapače z aramidové tkaniny a speciálním osám ve výbavě Rail lze návěsy Cargo Rail generace NOVUM naložit i na železnici. Návěs je přitom dimenzován pro flexibilní nakládku na nejběžnější kapsové železniční vozy a výšku montážního podstavce 980 milimetrů. Návěs je samozřejmě certifikován i podle normy DIN EN 12642 kód XL a je tedy schválen pro přepravu nákladními rychlovlaky s rychlostí až 140 km/h.

Další individuální výbava na výstavním exponátu
Pro lodní a trajektovou přepravu bez doprovodu má Kögel Cargo Rail volitelnou výbavu RoRo pro těžké náklady. Do této výbavy patří diagonální výztuha mezi podélnými nosníky a vnějším rámem, kompaktní kluzná plocha o tloušťce deseti milimetrů, deska točnice o tloušťce deseti milimetrů, dva antikavitační ventily a čtyři páry vysokozátěžových vázacích ok se zkušební silou 12 000 kilogramů. Výbavu RoRo doplňují mechanicky zesílené podpěry sedla v provedení Ferry s válečky.

Kögel Cargo Rail prezentuje také volitelnou možnost nástavby Strong & Go. Návěs je kombinací inovativní nástavby generace NOVUM a integrální střešní plachty Kögel zesílené výztužnými pásy. Díky tomuto řešení již nejsou nutné zásuvné latě pro splnění normy DIN EN 12642 Code XL a směrnice Daimler 9.5 při přepravě gitterboxů a nákladu svázaného pásy. Pro certifikovanou přepravu nápojů je u nástavby Strong & Go s jednou a dvěma vrstvami nápojových přepravek na normálních paletách nutná pouze jedna řada latí, namísto tří, případně čtyř řad v případě normální nástavby.

Pro zvýšení bezpečnosti provozu a zabránění dopravním nehodám při odbočování je návěs vybaven volitelnými blikajícími bočními obrysovými světly. Pro snadné a rychlé zajištění posuvné střechy v otevřeném stavu je Kögel Cargo Rail vybaven novou zarážkou Kögel EasyFix. Zarážka Kögel EasyFix nejen bezpečně udrží střechu v otevřené poloze, ale po nakládce umožní také jednoduché zavření střechy bez opětovného odjištění. Systém zvyšuje efektivitu a bezpečnost při nakládce nebo vykládce. K další individuální výbavě patří nad zadním koncovým nosníkem namontovaný ocelový rýhovaný přejezdový plech o délce 720 milimetrů, zadní portál s ocelovými rohovými sloupky, vyztužené ocelové tlumiče nárazů, ocelový úhelník o tloušťce 8 milimetrů příčně probíhající přes celou šířku zakončovacího plechu rámu, na kterém je namontován, nebo zamykací vačková ochrana, plachty se dvěma držáky, LED blok zadních světel Kögel LUXIMA apod.

Kögel Telematics
Kögel Cargo Rail je volitelně vybaven systémem Kögel Telematics. Díky telematickému balíčku BasicTrailer, který spojuje služby PosControl, TrailerControl a EBSControl, odesílá telematický modul pro návěsy Kögel údaje jako poloha v reálném čase, stav připojení a data EBS na webový portál Kögel Telematics. Nejenže si lze díky databázi Kögel Telematics-Connectivity všechny zaznamenané údaje zobrazit prostřednictvím webového portálu Kögel nebo jiných systémů správy vozového parku, ale lze je zároveň v reálném čase importovat do stávajících procesů a různých softwarových systémů.

Rozmanité varianty a individuální výbava
Kögel Cargo Rail generace NOVUM dodáváme i v dalších variantách a samozřejmostí je nejrůznější individuální výbava. Patří sem např. různé balíčky pro zajištění nákladu, výbava RoRo, bočnice, výbava TIR, vana pro svitky a další.

Povrchová vrstva KTL: trvalá ochrana proti korozi
U návěsu Kögel Cargo Rail je celý rám vozidla trvale chráněn před korozí prostřednictvím nanokeramické technologie a povrchové vrstvy KTL s následně naneseným lakem vytvrzeným UV zářením.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!